Min katt nyser ofta, tips?
Jag har två kattungar på 4 månader (syskon) och de senaste veckorna har den ena katten börjat nysa ganska ofta, eller ja ett par gånger om dagen kanske. Aldrig mer än en nysning per gång så hon nyser inte jättemycket.Kan tillägga att hon ej är vaccinerad (har tänkt göra det i samband med kastrering då vi har väldigt långt till närmaste veterinär). Har självklart varit inne på kattsnuva men hon har inga andra symptom, jag kollar näsa och ögon ofta och ingenting rinner, och hon verkar inte må dåligt alls då hon busar som bara den och äter och dricker och går på låda som hon ska. Är det någon som har något tips, kan det vara kattsnuva ändå eller är det kanske damm eller liknande som gör att hon nyser?
Tillägg: som jag förstått det så smittar kattsnuva väldigt lätt till andra katter och den andra katten har jag inte hört nysa en enda gång.
Hmm kan vara det är smutsig min katt fick av vaccinet men se till så hon kan andas genom näsan för om hon blir täppt i näsan så äter inte katter för att dem inte känner lukten det gjorde min katt så jag köpte sprej annars om du testar vatten och salt och gör rent näsan kan vara något som sitter i näsan som irriterar katten