Munproblem
Hejsan
Nån mer här som har katt som har problem med överväxande tandkött? Har en katt hemma som har det, extremt ovanlig enligt veterinär. Hon sa att det skonsammaste va att avliva när han får problem att äta än att bränna bort tandköttet på honom. Men ville bara kolla om nån mer har haft eller har samma problem.
Kanske borde du be om en second opinion hos annan veterinär? Låter drastiskt att avliva katten.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Men jag ser ju tandköttet själv som skymmer tänderna och jag litar på min veterinär men kommer inte träffa henne denna gång vi ska dit men ändå.
Sök på epulider för det är vad jag tror att din kisse har. Det är ovanligt på katt, men att avliva på grund av det tycker jag låter väldigt drastiskt, jag skulle be om ett andra utlåtande om jag vore du som #1 säger.
Tiffy hade Epulider enligt veterinären. Jag trodde först det var FORL. Han skar bort överflödigt tandkött, brände så att hon slapp stygn. Sen rensades munnen, de tog bort lite tandsten. Under det var tänderna hela och fina. Hon kunde äta torrfoder direkt efter operationen. Hon är 11 år. Hon fick det åtgärdat i höstas och mår bra nu.