Halt katt
Hej nu vill jag bara börja inlägget med att vi ska åka till en veterinär och katten är liten. Min lilla kisse har börjar halta på vänster framben, han är liten "dvärg" kan det bero på hans storlek? Han är inte överviktig, men han är som sagt liten har böjda framben också Några tankar kring detta ? Vad tror ni det är ? Katten är bara 6 år .. Så är väldigt ledsen inga elaka kommentarer! Kanske ska tilläggas , innekatt
Hälta kan bero på många olika saker, men jag har svårt att tro att en katt som är normalbyggd men storleksmässigt att likställa med en dvärg skulle vara halt pga. storleken. Så länge benen är lika långa och inte onormalt långa i förhållande till ryggens längd skulle jag säga att hältan beror på någonting annat, men vågar inte gissa på vad.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Är katten innekatt eller utekatt? Ibland kan nåt hända på tassen som gör att de får hälta. Om kisse är utekatt kanske hen skadat någon tramdyna? kika igenom tassen och lukta även på den. Kan låta skumt men har en innekatt som ibland stresstvättar sig, och gör hon det mellan tassarna kan infection uppstå, som ibland oläkt ger henne viss hälta och defintiv illa lukt
Kanon ni tar misse till veterinary.
Innekatt är det :) ska lukta på tassarna och sådant ! Mer svar tack gärna!