Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2668 ggr
Kokoskorven
0

Bild på Yam Yam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yam Yam håller koll på sparvarna. Det börjar bli liiite kallt med att ha altandörren öppen :)

Kronängens
0

Oj, vilken fin och skarp bild. Katten är jättefin också förstås.

Sara87
0

Vilken bra bild! Riktigt skarp :) Söt han är!

[Linsenhejhej]
0

Vilken vacker bild. Fråga om kritik på djurfoto iFokus.

Anne
0

Åh, han har så fin päls! Ser riktigt kort och tät ut, och jättefin färg :)

Maria
0

Vilken bild o vilken katt…..

/Maria

Kokoskorven
0

Tack för alla snälla ord. Jag blir mallig värre :)

Pia
0

Jättefin bild!

Solerokatt
0

Åhhhh vad söt…..! Är det en Charteux? Finns förresten sånna i Sverige? (Ja, nu antar jag ju att du bor i Sverige och det där är en sån, men jag undrar om det finns typ uppfödare eller om du tog med den från nåt annat land o så…)  Knäpp fråga kanske, men jag är en sån ;)

Kokoskorven
0

Tack Pia :)

Solerokatt, Yam Yam är en blå brittisk korthår! :)

Sidentass
0

åhhh..vilken vacker kisse o söt dessutom..han ser inte ut som en typisk huskatt..men ser här ovan att han är av annan ras:-)

incan
0

Gud vilken fin o snygg kisse, härlig färg. Glad

Solerokatt
0

#9 Jaha! Just det! för för en tid sen gick väl blå brittisk korthår under namnet Chartreux? Tänkte väl, för såna finns ju inte i Europa ;) Men söt var Yam Yam iallfall!

Kokoskorven
0

Jag tror inte att brittisk korthår någonsin har gått under det namnet.

Jag gjorde ett bildsök på google och jag förstår varför du trodde Yam Yam var en Chatreux. :) Jag har aldrig hört talas om rasen förrut.

Pia
0

Chartreux finns det såvitt jag vet ingen i Sverige idag.

Här en gammal tråd om just britter kontra chartreux. Mkt bra info i den!

Kokoskorven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att  Chartreux påminner om unga britter, som inte är färdigvuxna än…vill inte tro att Yamie är ett dåligt rasexemplar, fast o andra sidan, är han det så är han i alla fall fortfarande vår Yam Yam :)

MaMaMade
0

Oh så fin, vilka läckra ögon!

Solerokatt
0

#13 Okej, men jag tror det stod så i en bok iallfall. Flört Men visst är Chartreux och Brittisk korthår lika? Ser knappt skillnad. Förvånad

Solerokatt
0

#14 Tack! Det var bra fakta, men jag som tyckte Chartreux var så söta. Om jag skulle få katt hade jag tänkt köpa en sån. ;) Men Brittisk korthår är ju lika söta också. ;)

Solerokatt
0

#15 Jag tycker inte han är ett dålig exemplar. ;) Okej, även fast jag inte kan så mycket om raser, men men…! :D Jag tycker Yam Yam är jättesöt. Om han är det så är han ett sött "dåligt" exemplar då. ;)

dara
0

fasen vilken snygg britt… kortet är så himla bra…

Pia
0

I tråden som det länkas till i #14 finns skillnaderna bra uppräknade. Men det är klart, för en lekman kan de se skenbart lika ut, förmodligen p g a färgen också.

Håller med, Kokoskorven, det är lite som en inte helt utvecklad britt, Chartreux.