Bild på Yam Yam
Oj, vilken fin och skarp bild. Katten är jättefin också förstås.
Susanna
Vilken bra bild! Riktigt skarp :) Söt han är!
Vilken vacker bild. Fråga om kritik på djurfoto iFokus.
Åh, han har så fin päls! Ser riktigt kort och tät ut, och jättefin färg :)
Vilken bild o vilken katt…..
/Maria

Tack för alla snälla ord. Jag blir mallig värre :)

Jättefin bild!

Åhhhh vad söt…..! Är det en Charteux? Finns förresten sånna i Sverige? (Ja, nu antar jag ju att du bor i Sverige och det där är en sån, men jag undrar om det finns typ uppfödare eller om du tog med den från nåt annat land o så…) Knäpp fråga kanske, men jag är en sån ;)

Tack Pia :)
Solerokatt, Yam Yam är en blå brittisk korthår! :)

åhhh..vilken vacker kisse o söt dessutom..han ser inte ut som en typisk huskatt..men ser här ovan att han är av annan ras:-)

Gud vilken fin o snygg kisse, härlig färg. 

#9 Jaha! Just det! för för en tid sen gick väl blå brittisk korthår under namnet Chartreux? Tänkte väl, för såna finns ju inte i Europa ;) Men söt var Yam Yam iallfall!

Jag tror inte att brittisk korthår någonsin har gått under det namnet.
Jag gjorde ett bildsök på google och jag förstår varför du trodde Yam Yam var en Chatreux. :) Jag har aldrig hört talas om rasen förrut.

Chartreux finns det såvitt jag vet ingen i Sverige idag.
Här en gammal tråd om just britter kontra chartreux. Mkt bra info i den!

Oh så fin, vilka läckra ögon!

#13 Okej, men jag tror det stod så i en bok iallfall.
Men visst är Chartreux och Brittisk korthår lika? Ser knappt skillnad. 

#14 Tack! Det var bra fakta, men jag som tyckte Chartreux var så söta. Om jag skulle få katt hade jag tänkt köpa en sån. ;) Men Brittisk korthår är ju lika söta också. ;)

#15 Jag tycker inte han är ett dålig exemplar. ;) Okej, även fast jag inte kan så mycket om raser, men men…! :D Jag tycker Yam Yam är jättesöt. Om han är det så är han ett sött "dåligt" exemplar då. ;)

fasen vilken snygg britt… kortet är så himla bra…

I tråden som det länkas till i #14 finns skillnaderna bra uppräknade. Men det är klart, för en lekman kan de se skenbart lika ut, förmodligen p g a färgen också.
Håller med, Kokoskorven, det är lite som en inte helt utvecklad britt, Chartreux.