Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2228 ggr
vendelay
0

Online-butiker

Vart handlar ni kattgrejer online?

Vi har fått problem med bilen och behöver snart fylla upp förrådet med torrfoder och sand. Väldigt tunga saker alltså. Vill undvika att behöva åka kommunalt med det om det finns ett bra alternativ som kör ut det istället. Alla tips är välkomna!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lubsan
0

Vi har handlat på zoo.se och vetzoo. Vetzoo har gratis hemleverans men posten ställde sakerna ute på gården (bor i hyreshus).

Lubsan
0
Fridaaaa
0

zooplus
Vetzoo
Zoozoo

mest :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annzoo
0

hemfoder, animail, petworld brukar jag handla mest ifrån. De kommer utanför dörren.

vendelay
0

Vetzoo är hittills mest populärt (med två röster haha) 😃 Jag ska kika på hemsidorna, tack så mycket för era svar!

Martyparty
0

Zooplus, Bitiba, Animail, vetzoo och hemfoder är nog de jag oftast använt mig av. Zooplus brukar ha bäst priser.

SE*Astinis Ragdoll

ElisabethB
0

Vetzoo är den online butiken jag handlar kattmaten och kattsanden hos. Jag handlar även på kattkompaniet, supercat och om det jag ska ha inte finns hos någon av de jag nämnt hos petsonline.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

aloizias
0

Zoo.se och kattkompaniet.nu

vendelay
0

Tack för alla era tips! Om någon mer vill dela med sig, även om butiken redan nämnts, får ni gärna göra det!

Therese
2

Petsonline.se har jag använt mycket, där kan man prenumerera på foder och sand så att det kommer varannan vecka, en gång i månaden eller när man vill. Tar sakerna slut är det bara att tidigareställa leveransen :)

nypisnina
2

Jag använder alltid animail - fri frakt för ett köp över 500 kr och de lämnar utanför dörren utan påskrift om man vill, det är billigt också och snabba leveranser, de har även veterinärfoder.
Jag har varit så nöjd med animail så jag har inte provat något annat.

jollycox
0

Hemfoder och zooplus.dk oftast. Förut när vi köpte hundfoder på nätet så köpte vi alltid från animail.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Temmy]
0

Animail och zooplus, ibland arkenzoo. Men arken har vi så nära till ändå så det är ju lite onödigt egentligen. 😃

Kattencoffee
0

Bara beställt foder och Kattsand från Zooplus, samt en klöspelare därifrån. Man kan välja (oftast) mellan att få det levererat av Postnord eller Schenker. Oavsett vad man väljer så krävs kvittens för att få paketet överlämnat, dvs man behöver vara hemma när det kommer.

Jag valde Postnord för leveransen av klöspelaren på 30kg. Som vanligt påstog de att de försökt leverera osv osv fastän jag varit hemma och mer eller mindre bevakat uppfarten hela dagen. Jag bor i lägenhet med porttelefon, och all info om detta fanns med på paketet. Tillslut ringde jag och bokade en utkörning som var kostnadsfri, och då kunde jag välja mellan antingen kl 9-11 eller 13-15. Vilket är superbra för då slipper man trampa runt hemma heeeela dagen för att man inte vet när mellan 08 och 18 de tänker komma :p

För leveransen av Kattsand och kattmat på 20kg valde jag Schenker. Det skulle ha levererats hem till mig men fick istället en avi med att jag kunde hämta det på en Tobakskiosk en bit bort :/ Löste det genom att en vän o jag tog varsin rullväska som vi fyllde. Lite irriterande då det som sagt vägde 20kg, hade förstått om det varit en mindre leverans…

Annars har Zooplus helt klart de mest plånboksvänliga priserna. Men då de levererar från Tyskland så tillkommer några dagars väntetid. Jag bor i Stockholm och fick vänta ca 3-5 dagar, är säkert längre om man bor utanför eller på landet.

http://kattencoffee.wordpress.com

Eliinn
1

VetZoo är toppen! Snabba och smidiga levarenser direkt hem till dörren!  Bra priser! Beställer där regelbundet.
Deras hemsida är i mina tycken stilren och enkel att navigera.
Har testat andra onlinebuikter för djurartiklar men tycker inte alls att det har lika smidiga leveranser, är väl bortskämd med VetZoo som verkligen är supersnabba! ;)
Jättebra att de påminner en på e-post när det gått ett tag om frågar om man vill beställa mer, det går då att beställa direkt från e-post meddelandet i princip.
Trevlig kundtjänst! 
Ibland slänger dem även i lite godissmakprov dessutom :)

Ett tips är att söka efter diverse rabattkoder där du kan få bland annat fri frakt eller en viss procent rabatt. :)

Nää Vetzoo byter jag aldrig ut om jag så inte måste ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

skruttelutt
0

zooplus handlar vi på ibland, har alltid fungerat bra.

Annars blir det i vanlig butik.

Sabbekatt
0

Jag bor i en förort till Stockholm och har ingen bil. Jag brukar beställa från Hemfoder eller Animail. Båda levererar hem och ställer paketet utanför lägenhetsdörren så det är bara att baxa in det när jag kommer hem från jobbet. Hyfsat snabbt går det också, har beställt en stor påse med torrfoder och fått det levererat 3 dagar efter att jag hade gjort beställningen.
Jag är jättenöjd.