Kattsand för allergiker?
Jag har för tillfället Ever clean oparfyrmerad, som jag är nöjd med bortsett från att den dammar något fruktansvärt! Både jag, min pojkvän och katten reagerar på den här sanden. Skulle vilja hitta en sand som är näst intill dammfri (vet att nästan all sand dammar lite grann), är lätt att göra rent med och som inte luktar allt för illa. Har läst lite om en sand som heter Extreme classic som verkar vara ganska omtyckt och sägs inte damma så mycket. Dock läste jag att sanden är gjord av bentonitlera, vilket även Ever clean är. Har ni testat Extreme classic oparfyrmerad, och vad tyckte ni i så fall om den? Eller har ni kanske något tips på annan Kattsand som uppfyller mina krav? :)
Jag skulle rekommendera Peewee att testa. Dammar ingenting! Lätt att hålla rent.
Men det förutsätter att man har en Peewee låda och att man fasar in det långsamt för att få katterna att acceptera det. Det här är det bästa jag har använt genom tiderna och jag köper då värmepellets 6 mm, som blir superbilligt.
Det här är då dammfritt, billigt, miljövänligt. 👍
Tycker bentonitbaserad sand nästan alltid dammar, oavsett vad som påstås. Jag slutade med sådan för länge sedan för både mina och katternas luftvägars skull.
Använder Toa-Lätt pellets idag men PeeWee bör också kunna funka.