Katt och hund
Nu har jag blivit med katt helt plötsligt, det är en vuxen katt på 3 år. Han är riktigt lugn och cool, han har varit hos oss i 3 dagar nu och har blivit ganska hemmastadd.
Jag har även en snart 3 årig hund som har varit hos en hundvakt i några dagar nu, jag har haft honom hemma några timmar under dagen dock. Men nu vill jag gärna ta hem hunden igen på full tid.
Jag vill ju såklart att katten och hunden ska komma överens men hur är bästa sättet att gå tillväga? Det jag har gjort hittills är att skilja av dom, dom har kunnat se varandra men inte kommit nära. Jag har suttit med hunden och belönat honom när han är avslappnad och inte fixerad på katten.
Katten verkar lite nyfiken, han smyger sig fram och kikar lite medan hunden ligger stilla, så fort hunden rör sig så sticker katten.
Hunden är en glad och sprallig typ, mycket leklust och energi och han har ingen erfarenhet av katter.
Katten har lite vana med små hundar med mindre energi, han hade en Jack Russell kompis tidigare :)
Jag vill ju inte göra något fel i introduceringen av de 2, i början kändes det mest naturligt att skilja av dom men nu funderar jag på om jag egentligen borde låta djuren sköta det på egen hand.
Hur hade ni gjort i min sits?