Tröttnar på mat
Mina två katter är periodare när det gäller mat.
De äter endast blötmat och jag föredrar Mjau eller Bozita och det gör katterna också några veckor sedan verkar det vara stopp.
Just nu äter de Pussis portionspåsar som ligger i lådor men nu börjar de tröttna så jag kanske kan få igång dem på Mjau igen😉
Hur är era katter när det gäller mat? Jag upplever som sagt att de tröttnar efter ett tag.
/Maria
Jag barfar mina men gör inga röror utan ger dem kött + hjärta + lever varje dag, och ben och äggula varje vecka. Har alltid 3-4 olika köttsorter i frysen som jag varierar mellan. Katterna säger punktligt till när det är matdags och blir väldigt upprörda om jag inte serverar dem direkt när de säger till! Såhär brukar det se ut:
Innan jag barfade fick de blötmat från Bozita och torrfoder från Orijen, men särskilt Saga var väldigt kräsen, vägrade blötmaten och åt torrfodret på nåder. Men även Simon, som alltid varit matglad, är mycket mer ivrig vid matdags nu när jag barfar. Bozita och Mjau är ju riktigt bra blötfoder, men om du upplever att katterna tröttnar kanske barf kan vara ett alternativ?
Våra katter tröttnar också ganska ofta, så vi varierar blötmatssorter och smaker, vilket går hyfsat bra. De har sina favoriter, och så några som går bra i ett par dagar, så vi växlar lite.
Våra katter är tvärtom, de vägrar äta något annat än deras torrfoder. Att få dem att gå över från deras veterinärfoder till det de har nu var nästan omöjligt, men nu vägrar de att äta allt annat igen haha
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Min katt han störtvägrar att äta blötmat just nu, oavsett sort. Har försökt m ed allt men han bara slickar lite på det sen går han iväg och väntar på torrfodret.
Har försökt att ta bort torrfodret helt en dag och bara ge han blötfoder men då blir de ett himla liv och han väntar prompt och skramlar med matskålen…
sen ibland så har det gått jättebra, han älskade bozita älg ett tag men sen en dag så bara störtvägrade han det och just nu äter han lite james wellbeloved blötfoder men det är också bara väldigt lite…
Dom ska dessutom sluta säljas i sverige så hoppas inte han fattar tyckte för det nu på sista påsarna heller