Var sover din katt?
Var sover era katter om nätterna?
Oftast i sängen, helst i mitten, snarkandes :P Hon lägger sig motvilligt i knävecket på mig om husse tar för mycket plats.
Sover hon inte i sängen ligger hon i sin element-bädd i vardagsrummet eller på en barstol i köket.
När jag bara hade Gimli sov han alltid vid mina fötter. Sedan Saphira kom ligger han oftast på golvet vid dörren eller på andra sidan 180 sängen. Sedan kommer han på morgonen och ligger på magen. Saphira sover tätt intill på vänster sida av mitt huvud.
Cassie skulle aldrig ligga på golvet, haha. Hon är en sån mysplutt att hon vill ligga så nära och varmt som möjligt.
Min ena katt sover alltid tätt intill, sträcker ut sig och tar upp mesta platsen :p Min andra katt ligger oftast i fåtöljen i sovrummet, har blivit hennes fåtölj 😊
||My Love For Animals Is Immortal||
Mina nuvarande katter sover (tyvärr) inte hos mig/oss.
Jag har två stolar i sovrummet bredvid min säng och på dom så har jag satt två kattbäddar och där sover de emellanåt. Ibland när jag är uppe så ligger de i soffan och när det är varmare ute så ligger de på den långa hyllan i uterummet som har kuddar hela vägen. Min man fixade hyllan just för katterna😉
Lakrtiz och Moritz kan ibland komma upp i sängen för att fjäska en stund men sedan hoppar de ner.
/Maria
Det går i perioder, Charlie sover mest i sin "fatboy säck", nu när han är rakad ligger han hos mig nära elementet. Kvällarna spenderar han sovandes i systerns famn eller övanför hennes huvud. Hamilton sover ALLTID bredvid, helst tätt med en hand på hans mage.

Det är lite olika, Nisse sover gärna på min datorstol om han inte ligger vid mina fötter eller bredvid mig. Svante ligger i en hylla i mitt skrivbord om han inte ligger i fönstret ovanför mitt huvud. Han kan också få för sig att krypa ner under täcket och sova i min famn. Han sover också gärna på makens datorstol. Lasse sover, jaa, var sover Lasse? I soffan tror jag tillsammans med Tristan och Ulf. Tristan och Ulf sover ibland i vår säng och ibland på en transportväska inne i klädkammaren. Där kan Lasse också klämma sig ner ibland. Annars kan de alla hitta sina platser lita var stans. En sover gärna i duschen, en på tvättkorgen, en på elementet osv.
Oftast i sängen, antingen hos mig eller mina föräldrar. Enstaka gånger i soffan.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Rocket sover alltid på min arm, tätt intill, allra helst med mina armar omkring honom. Om jag vänder ryggen åt honom kryper han närmare och trycker sig mot mig ❤️ Violina sover antingen bredvid mig, ca i samma höjd som min mage, eller ute på soffan. Hon har dock börjat komma närmare, har fått hålla om henne så hon somnar två gånger 😍
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Hanen sover oftast i en säng som används endast av honom…. Lite då och då i soffan och tillsammans med oss och nån enstaka gång i korg eller klädd kartong med kudde i.
Honan sover mest i bokhyllan en bit upp, där hon har en egen plats. Emellanåt sover hon också på mej, gärna så nära ansiktet hon kan. När det är varmt ute sover hon oftast ute dock, var vet vi inte riktigt….. men då sover hon mest på dagarna istället, inte på nätterna så mycket.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
I sängen. :) Ofta på någon av oss.
Min ena sover under täcket vid min mage eller vid axlarna och har min hals som huvudkudde. Den andra sover under mellan sängöverkastet och täcket, eller så sover han i knävecket under täcket. Ibland mellan knäna också om jag sover på rygg. Den tredje sover gärna ovanpå täcket eller ovanpå sängöverkastet.
Ibland vaknar man och är sååå obekväm, jag ligger i fosterställning på vänster sida, har ena katten vid magen, andra katten under täcket i knävecket och den tredja liksom framför fötterna ovanpå allting.. Det går ju inte röra sig då.. Haha! Allt för katterna.
Min nuvarande sover på sin egen köksstol med extra kattdyna på, i soffan och ibland i sängen antingen i knävecken eller vid min mage och vid fötterna. I badrummen har han en filt han gärna sover på. Och gärna på tvätthögarna man lagt på golvet 😛 Min förra tyckte om att ligga på kudden eller inne i garderoben
Överallt… tjejen sover oftast bredvid mig i sängen eller vid fotänden, medan grabben sover lite varstans. Ibland bredvid i sängen, ibland på golvet, nattduksbordet, fönsterbrädor… :P
Oftast sover båda katterna bredvid mig, ibland sover dom i sin klösmöbel :) Och ibland delar dom upp sig

Här sover Othello större delen av natten. Det är alltså en vägghängd säng som sitter i fotändan på min säng.
Men på morgnen kommer han alltid och väcker mig genom att lägga sig antingen på min mage eller framför mitt ansikte!
I wish I could write as mysterious as a cat
Våra katter sover antingen i sängen, på någon kontorsstol, på soffan, på ett fönstebräde eller i klösträdet. De varierar hejvilt, men det är deras favoritplatser.
Mina killar varierar sig också. Oftast sover en i fönstret i sovrummet och den andra ligger i kattbädden utanför sovrummet och vaktar matte.
I sängen några längre stunder och några korta stunder i soffan eller i hängmattan på katträdet.
Vår kille sover allra helst på stora soffan i spelrummet, där har han 4 favoritplatser. Ibland sover han i sitt katträd, men det händer inte så ofta.
Där de känner för :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#21 Det är väl ganska givet? Tror ingen här tvingar sina katter att sova på speciella platser ;)
#22 Nej det är inte så givet. Att katter inte får sova vart de vill betyder inte att man tvingar dem att sova på speciella platser ;) Vissa t.ex får inte sova i sängen, soffan, vissa möbler (som exempel) :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.