Bits
Min kisse brukar slickas sen bits hon så det nyps, sen slickar hon å stryker sig sen bits igen. Är det någon som har någon idé varför hon gör så? Nu på vintern är hon ganska understimulerad men hon vägrar iprincip att leka, vet inte om de har med det att göra:/
Det kan vara små kärleksnyp/-bett. Vår hankatt gör det nån gång ibland när han är riktigt kelig.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
När katter tvättar sig själva eller varandra brukar de nagga lite med framtänderna då och då för att reda ut pälsen. Om man har en slickig katt kan det vara det beteendet som triggas igång och resulterar i små bett/nyp. Om det är hårdare bett kan det bero på att katten blir övergosig/överstimulerad och slår över lite.
Sajtvärd Katter iFokus
Åh heh brukar tro hon gör det för att vara elak för hon brukar bitas/ huggas rätt ofta:/ Men detdär är som ett annat bett, det nyps typ:)
Skulle med säga att det är ett kärleksbett. Jag brukar säga kattkyssar - iiiinte mysigt! Min ena gör alltid sådär på min näsa, helst åker en av de långa hörntänderna in i näsborren, det gör så ont så ögonen tåras.. särskilt härligt är det när han kommer och myser på morgontimmarna när man fortfarande ligger och sover. Vaknar av smärtan. Haha! Men för dem är det ju säkert jättemysigt! :-)