Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1072 ggr
[SaraJonninge]
2016-01-03 22:31
0

Foderlabyrint?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på att köpa en foderlabyrint då en av mina katter hetsäter. Men är det någon här som har en sådan och kan rekommendera det? Läst runt lite på internet och folk verkar ha ganska blandade uppfattningar om den…

annzoo
2016-01-04 20:06
0

har du deras bollbana så kan du komplettera med den runt om, tror den blir stabilare också. Själv har jag en som ser ut som ett stort ägg och en med flera hål som de måste använda tassen för att få ut maten.

Sehvrin
2016-01-05 00:35
0

Funkar hyfsat för mig. Jag fick dock göra ett lock då ena katten kom på att man kunde äta uppifrån. Det var dock enkelt gjort med en kartongbit som jag klippte ut till en lagom stor cirkel och en smal bit som jag tejpade fast som handtag så det blev lätt att lyfta locket. 

Har inte upplevt den som instabil, men så har jag inte heller haft nån katt som försökt välta den.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

mollyt
2016-01-05 13:38
0

Vi hade en sådan men den gick sönder (plasten sprack). Så efter det har vi köpt som en trekant med hål i från Rusta (ser ut som denna: http://djurmaxi.se/katt-leksaker-cats-cheese-p-1705.html?cPath=2_51&osCsid=7um2nup5m44gjae7dem4lksnb3) som vi lägger godis i (då vi numer enbart ger rå mat) och då får de ligga och pilla ganska länge för att få ut godiset ur hålen. Fungerar mycket bättre!

Em_
2016-01-05 14:38
0

Vi har en trälåda med hål. Stabil och tålig.

Ominous
2016-01-05 20:14
0

Min katt kom rätt snabbt på att han kunde välta den. Men jag brukar bara lägga lite godis/torrfoder där när jag är med och har koll ändå.

I wish I could write as mysterious as a cat

Omorika
2016-01-05 21:19
2

Jag limmade fast halva toarullar på en kartongbit så fickde pilla upp fodret därifrån. Funkade jättebra sen gjorde mannbara en ny när den gamla börja falla sönder.