Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1994 ggr
Duck Lord
0

Katt med Tratt

Fina lilla Aikou har fått ett bett på örat och måste bära tratt :(

Fina Aikou :3 Eller Meowkou som jag kallar han ibland

Passar det verkligen att ligga där med den tratten omkring halsen? ^^

Katten Aikou blev biten för en vecka sedan, vi märkte det inte förs än två dagar sedan då infektionen svält upp och han fick föras till akuten där han övernatta och opererades :)

Nu till frågan:

Han är väldigt glad för att vara ute, men vetrinären har sagt att han inte får släppas ut förs än såren har läkt och tratten åkt av. Men går det bra om jag tar ut honom i sele och går en liten stund?

To be råttägare. For now webdesigner. https://neiwi.com

Uppkatten
4

Jag tycker inte du ska ta ut honom, för tyvärr är det väldigt vanligt att katter som går ut i sele kommer lösa av misstag. T ex att de blir skrämda och sliter sig. Just nu är det viktigaste att hjälpa honom med hans sår. Vore mkt olyckligt om han kom lös ute med ett sår som inte är läkt, i värsta fall kanske med tratten kvar på. Det är inte alltid helt lätt att hitta katter som kommit lösa av misstag… Dessutom är det ju en hel del nyårsraketer och annat nu i dagarna, som stressar katter, och som ökar risken att katten blir rädd och sliter sig. Nej, ge honom den tid han behöver för att läka. Tids nog hinner han gå ut igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
1

Bilden när han ligger på tangentbordet är verkligen underbar! 😃Kan man se mer uttråkad och uppgiven ut när man har en tratt på huvudet?

Sajtvärd Katter iFokus