Bästa kattsanden .... ?!
Vilken är den bästa kattsanden enligt er ?
Det finns många trådar om det. Sök på Kattsand.
Oparfymerad Extreme Classic. Dammar väldigt lite, är lätt att fylla på ur plastpåsförpackningen, är lätt att rensa eftersom den är klumpbildande och är behaglig för katterna (vilket är viktigast av allt).
Sajtvärd Katter iFokus
Extreme classic oparfymerad. Cat's best öko plus gillas också av vissa av mina katter. Har även en peewee låda som används flitigt.
Four friends eller icas mild doft.
Jag är dock känslig mot damm, så många går bort pga det. De jag skrev dammar med men inte så mycket som t.ex everclean och klumpe.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kör också Extreme classic oparfymerad, väldigt nöjd.
Var köper man extreme classic? Och vad kostar det?
#7 Jag beställer 15kg-säckar från Animail eller Hemfoder. Beställer man över 500 kr är frakten gratis. Jag beställer mot faktura och hemkörning utan kvittens så paketen ställs utanför min lägenhetsdörr.
Priset kan vara lite olika, men nyss beställde jag från Hemfoder för 199 kr/15 kg (vilket är ovanligt billigt).
Man kan även hitta Extreme Classic i vanliga djuraffärer.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag köper min Extreme classic på Zooplus. Ofta har de specialpris: 2 säckar à 15 kg för 320 kr. Får det hemlevererat till dörren. :)
#9 Fast de levererar väl inte utan kvittens (dvs utan att man är hemma) och utan att man bokat en särskild tid för leveransen? När jag beställde från Zooplus en gång hamnade paketen (som vägde 30 kg styck) på ett utlämningsställe en bra bit härifrån. Det var väldigt omständligt och besvärligt att få hem dem och absolut inte värt det billigare priset.
Sajtvärd Katter iFokus
#10 aldrig behövt bestämma tid.måste vara hemma ja men inget mer :)
#11 Hur vet du då när du ska vara hemma?
#10 Nej det stämmer, de levererar inte utan kvittens. Men till mig ringer de innan leverans och frågar om jag är hemma, om jag inte är det kan jag få önska en ny utkörningstid. Aldrig varit några problem här, men det skiljer sig säkert åt.
En gång hade jag problem med telefonen så de inte kunde ringa, och då hamnade paketen på en utlämningsterminal långt ifrån. Men då ringde jag kundtjänst och fick en gratis utkörning förmiddagen därpå.
Jag har PostNords app på mobilen, där kan man följa paketets resa väldigt noggrant och ser när utkörning är på gång.
#12 Kommer alltid med posten, vet vilken tid posten är här :)
Jag eller sambon är i regel alltid hemma den tiden, och följer transporten av paketet så vet ungefär vilken dag den kommer :)
Dock krånglar posten ibland och påstår att man inte varit hemma trots man varit det tyvärr.
Till oss har de aldrig ringt, just pga att de leverar med posten :) Har lantbrevbärare :)