Pro-kolin
Gimli har fått diarré. Fick rådet skonkost och pro-kolin.
Jag känner mig väldigt dum. Hur tusan får jag ut det ur tuben och hur ska jag kunna hålla denna stora sak och samtidigt öppna hans mun OCH hålla honom still?
Jag tog av korken. Då gick det att trycka ut lite (testade i vasken) men sen går det inte mer. Finns inga instruktioner i asken.
Och som sagt. Hur får man in det i munnen? Han kommer inte sitta still. Sprutan är 22cm lång!

Du skruvar upp den vita ringen till hur mycket kissen ska ha. Läs på baksidan av kartongen hur mycket som blir lagom. Nu har jag bara gett hund, men dom gånger det inte gick att få in pipen i munnen på hunden sprutade jag det på min finger och satte det uppe i gommen på hunden med min finger.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Du skruvar på den lilla "ratten"/"kugghjulet" som sitter på den del som man trycker på. Med hjålp av den "ratten" kan du ställa in dosen, du har säkert siffror på den del som man "trycker in". När du sen trycker så kommer det bara ut den dos du har "placerat ratten på"….
Det är inte lätt att ge en del katter medicin. Men jag brukar se till att göra det när katten ligger (på mage) och håller i katten, och sen sprutar jag i mungipan - inte mot halsen och inte rakt över mot andra sidan av mungipan, utan mer bakåt i mungipan.
Det är viktigt att medicinen inte trycks ner i halsen direkt och inte så att katten kan spotta/pressa ut medicinen med tungan. Vilket våra katter är experter på…..
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
En del medicin, som är "kletig" har jag varit tvungen att smeta in på ena tassen för att den ska gå ner. Man får smeta in medicinen i tasspälsen ordentligt, för annars skakar dom bort det mesta. Det första katterna gör då är i princip att slicka tassen ren…. så får dom i sej medicinen. ;)
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Tack allesammans :)
Tycker det är konstigt att det inte ingick instruktioner. Alla är inte logiskt tänkande ;)