Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 923 ggr
Andreas86
0

Köpa kattunge

Hejsan

Jag letar just nu efter en uppfödare runt Stockholm eller angränsade län. Ända kravet jag har är att det är en Kattunge helst så ung som möjligt dock över 12 veckor :).

Finns det någon som har någon som har eller känner någon som har någon söt liten kattunge tveka inte att höra av er till mig, priset ska gärna vara rätt rimligt.

Ni är välkomna att höra av er till min mail Andreas.lundborg@hotmail.com

Valkyrija
6

Jag skulle rekommendera dig att kika i olika kattstallar kring dig. Rekommenderar inte att stödja aveln på huskatter genom att köpa från en oseriös "uppfödare" 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

MonicaLagerquist
5

Vilken ras är du intresserad av. Och vad menar du med rimligt pris. Jag tar runt 9000-10000 för mina kattungar och det är vad det kostar att ta fram en raskatt med hälsotestade och meriterade föräldrar.

Stolt ägare till tre La permer

[[eskils_]]
6

Hoppas du inte bara tycker att det ska vara "billigt" att skaffa katt. Räkna med att det kommer att kosta ca 500 kr i månaden i 15-20 år framåt att äga den också.

Viktigast är väl att den är frisk och det har den störst chans att vara om du vaccinerar den, veterinärbesiktigar den, kastrerar den (från 4 månaders ålder), ID-märker och ägarregistrerar den samt försäkrar den. Och ger den ett bra foder med mycket kött.

Här är katthem i stockholmstrakten, de flesta har kattungar till försäljning:

1.n Stockholms län

Seriösa katthem brukar helst vilja att man väntar med att ta hem kattungen till efter jul, eftersom den behöver lugn och ro de första dygnen i sitt nya hem. Och så vill de att man köper två kattungar eller att man redan har en katt, som sällskap till den lilla.

[Silverräv69]
1

Om du letar efter katter uppfödda i hemmet, ren eller blandras är blocket en bra plats att leta.
Var då extra noga med både uppfödare, papper och kattens hälsa.