Sov så gott älskade Bliz <3
Vill verkligen inte tro att det är sant! Chocken har långt ifrån lagt sig och jag kan fortfarande inte få in vad som precis har hänt…😢
Bliz, en av mina älskade katter såg jag på morgonen ligga på magen på golvet med ansiktet framåt när jag kom ut från sovrummet. Jag kände redan då på mig som en instinktiv känsla att något inte stod rätt till. Jag ropade hans namn och gjorde olika ljud utan en enda reaktion!😮
Blev genast mer orolig och gick fram till honom och lyfte upp han i min famn, i vanliga fall brukar han streta emot då han aldrig har gillat riktigt att man har honom så, men inte denna gång. Han var väldigt svag och gjorde inget motstånd.
Jag satte då ner honom på marken igen var på han la sig ner på en gång, lyfte upp honom lite för att se om han överhuvudtaget kunde gå, han la sig bara ner igen på sidan denna gång. Paniken kom och jag blev riktigt orolig, det såg verkligen ut som han höll på att dö! Jag skyndar mig att ta upp telefonen och ringer till veterinären som säger att vi ska komma in på en gång!
Sagt och gjort la Bliz i transportburen och körde iväg. Hos veterinären lyssnade dom på hans lungor, och kollade hans reflexer mm, sen gick allt väldigt fort! Dom sa att dom behövde ta honom.
Så där stod jag och min väninna som följt med mig kvar i ovisshet utan att veta vad som skulle hända..
Dom skulle ringa mig så fort dom visste något. Min väninna och jag satte oss i bilen och hon försökte trösta mig och sa att hon inte tror det är så farligt ställt med honom och att han får komma hem igen..
Jag var så rädd och orolig vad händer med Bliz? Känslan av ovisshet var som en kniv som vreds runt i magen på mig.
I väntan på samtalet från veterinären så satte vi oss på mcdonalds och tänkte få i oss lite mat. Precis när jag skulle börja äta så ringer telefonen!
Det var veterinären. Hon inleder samtalet med att berätta att dom hade röntgat honom och tydligen så hade han mycket vätska i lungorna och hans temperatur var väldigt låg så dom hade lagt honom på värmekuddar och dom gjorde allt vad dom kunde sa hon men tyvärr… Bliz klarade sig inte..😮😕Med dom orden sprang jag ut till bilen storgråtande, allt kom som en stor chock!! Jag visste varken ut eller in just då.
När jag hade lugnat mig lite åkte vi tillbaka till veterinären för att ta hem honom..
Hon sa att orsaken troligen kunde varit akut lunginflammation eller så hade han hjärtproblem.
Kommer aldrig få veta varför men han har det bra nu iaf och jag får trösta mig så gott jag kan med mina två andra katter och mina andra djur.
Hade aldrig föreställt mig att det skulle bli så här.. Han blev bara tre år..😢
❤️Sov så gott Bliz, jag saknar dig så otroligt mycket! ❤️
Jag tvingades avliva min ena katt idag pga en förmodad förgiftning, så jag vet precis hur du känner just nu. Han var bara 2,5 år och det var alldeles för tidigt.
Jag beklagar din sorg.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag beklagar din förlust av din fina vän! Skönt, mitt i sorgen, ändå att Bliz är befriad från sina plågor. De vackra och kärleksfulla minnena kommer upp i ljuset allt efter som sorgen lättar, så småningom. 🌺🌈🐱
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
gud vad hemskt😭
beklagar🌺
Tråkigt! Beklagar förlusten! 🌈
#1 Ne men fy så tråkigt! Beklagar verkligen sorgen till dig med. 🌺❤️
Vet du vad h*n blev förgiftad av?
#2 Ja precis. Försöker att tänka på alla fina stunder vi hade tillsammans. Det gör sorgearbetet lite lättare iaf. 😢
#3-4 Tack! ❤️
#5 Nej, men alla symtom tydde på förgiftning. Han var i allt för dåligt skick för att jag skulle vilja plåga honom med en massa provtagningar, ville få bort honom från hans lidande så snabbt som möjligt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#7 Oj, så tråkigt! 🌺
#7 Förstår. Hade säkert gjort likadant.. :(
Beklagar sorgen. Vi förlorade just våran kattunge till lymfom, jag känner med dig 🌈
Not your mom, not your milk.