Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 30545 ggr
1963gbr
35

Oj vilken kattsand!!!

Ni måste bara testa den nya kattsanden Cattia! Den är vit, klumpbildande, finkorning och kostar bara 39:- på ICA för 5 liter!!! Svart liten påse med handtag!!! Den är minst lika bra som dyra Everclean!!! Dessutom dammar den inte!! Skrattande

Jag kommer spara flera hundra kronor i månaden!

Sunset_luna
0

Hmm låter intressant den får man testa :D

line84
0

Nu blev jag nyfiken.. ;) Väldigt skeptisk till att det slår min älskling ever clean men jag ska testa den!! :-)

Lynxkissen
0
Thaeri
4

Hur länge har du testat den?

Det som får EverClean att stå ut jämfört med alla annan Kattsand jag har testat är inte hur den funkar precis när man har fyllt upp lådan med ny sand, och inte heller första tiden efter det, utan det är att den till skillnad från de andra inte tagit åt sig någon lukt från kisset och bajset, så lådan har luktat lika lite en månad senare när det varit dags att skura ur lådan.

Hawknestgrove
1

Oj en månad? jag skurar ur lådan varje vecka. Har ju en dam som kissar stående ibland och det hamnar ju på väggarna. MEn då kastar jag inte sanden som är obrukad, utan fyller alltid bara upp nytt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Thaeri
3

#5, det viktiga är ju hur ofta man byter all sand, inte hur ofta man skurar ur lådan :)

Alltså,för luktens skule har jag aldrig någonsin behövt byta EverClean så länge jag sett till att sandlagret aldrig gått under 10 cm,och det har jag inte upplevt med någon annan sand.

Ok, det är inte så många av de dyrare sorterna som jag har provat, men alla billiga har luktat tillräckligt för att göster ska känna av det efter 2-3 veckor, och efter en månad även så jag tänkt på det själv om jag kommit in utifrån.

Fridaaaa
0

Hittade den inte på Maxi idag :/ Finns inte i våran ica heller :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hawknestgrove
4

Varför skulle jag byta all sand? Finns ingen anledning till det. Den sand som är obrukad, den är obrukad. OCh jag kör för tillfället 50/50 Ever clean och olivers. Märker ingen skillnad mot när jag  använde bara Olivers.OCh här är det garanterat luktfritt, det har jag piska på  mig från sambon att ha. OCh vad hjälper det om jag så hade diamantsand, när Lilla Mee kissar på innerväggen av min  höga låda? Hon kissar alltså stående ibland. Rätt ut, horisontellt. OCh att inte tvätta ur lådan varje vecka, förlåt, det finner jag läbbigt. Plockar ur kluttarna minst tre gånger om dagen dessutom.

Thaeri
1

#8 Precis, det är inget jag brukar göra heller, i och med att sanden jag har nu inte tar åt sig någon lukt.

Men när jag körde på sån från mataffären var jag tvungen att byta minst en gång i månaden, annars hade det luktat ända ut i trappuppgången efter ett tag, från enbart sanden.

[Forest]
2

6 håller med dig jag köper everclen o håller djupet på minst 10 cm då har jag Kattsand som håller sig evigheter, jag tömmer ändå lådan varje söndag för rengöring då tar jag vanlig såpa. Tror många gör det felet tyvärr att låter sanden nästan bli lite väl lte därmed åker de på att byta ut all sand i lådan varje måndad då blir det dyrt.

TS tackar för tipset ska prova denna sand ska ha den i låda nr två o se vad han anser om denna. Men som läget är så är jag helnöjd med den sanden vi kör med :)

thildatessie
0

Ni som ska testa, skriv gärna vad ni tyckte i tråden!

EmelieGustavsson
0

Här hemma kör vi på Eldorado. Från willys, kostar 20 kr för 5 kg :D

BMEXX
0

Sätter in tass för jag vill höra mer om denna.

// Pabblo

[Forest]
0

11, japp jag skriver oxå vad jag tycker om sanden, men kommer inte åka idag o handla samt tar ett par dagar att säga buuu eller braaaa om sanden ;)

Eine
7

Tack för tipset!

Men jag skulle  aldrig ens drömma om att skura ur lådan och byta sand endast 1 gång/månad(som en del skriver)! Bara för att vi tycker det ser rent ut,behöver inte betyda att den är det! Då får man nog först kolla gammal sand och bevisa att inget lurt i form av Corona och annat virus  etc döljer sig i den! Så minst varje vecka skuras det i mina lådor!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hawknestgrove
0

JA eldorado funkar bra om man har en-två katter,som bara använder sin låda som komplement. Min styvsonson har det ju så, och där funkar den sanden perfekt. MEn det är klart, de två kissarna är ju ute hela dagarna och kommer in nät han kommer från jobbet oc h de producerar ju inet så mycket i lådan då och korvarna tar ju hunden hand om…… Huuuuu, men så är det…..med hund

Vixxen
0

Fungerar utmärkt! Finns på Willys också!

Vixxen
0

Cattia alltså!

AgnetaB
1

För mig är det viktigt att den klumpar sig BRA, gör den det?

1963gbr
3

Jag har haft den sen jul! Den bildar små platta hållbara klumpar. Den är kritvit och snygg i lådan! Jaha - finns den på Willys också? Perfekt!!

Fridaaaa
5

Såg bild på den nu. Har testat den, värdelöst enligt min mening i alla fall.
Inga bra klumpar, luktade mer tycker jag ur kattlådan

Thaeri
3

#15, har ena katten coronavirus har den andra det med, och det är betydligt större chans att de redan har det när du får hem dem än att de inte skulle ha det. 80 % av alla katter bär på viruset nämligen, och så extremt farligt är det inte direkt om man ser till hur sällan det muterar så katten utvecklar FIP.

Skulle katterna få mask eller en parasit eller så, ja då får man ju såklart byta, men har de inget sådan och man mockar ur ofta och torkar av det som satt sig på kanten blir det inte särskilt suskigt; torr bentonitsand är ingen särskilt bra miljö för bakterier och virus.

Men det kräver ju att man verkligen sköter lådan efter alla konstens regler också, har man bara en 5-7 cm katterna lyckas gräva sig ner till botten nästan varje dag så kissklumparna fastnar mot den och det blir repor, ja då håller den sig inte fräsch särskilt länge.

Hawknestgrove
0

Ja, nu går inte mina katter utanför rastgården alls och jag tvivlar på att de skulle ha coronavirus. Fina är de i magen allihopa, det riktigt säger klonk i lådan och korvarna är nästan för hårda, om de nu kan bli det. Ingen mask syns i dem heller, märkligt nog, trots att Arne ideligen trots flera avmaskningar spyr upp mask med jämna mellanrum. Ja, alla blev avmaskade i lördags igen……

[cala02]
0

Har nu köpt två  5liters, fast de kosta 49:- på ICA här! Ska tömma i en låda nu får vi se. Det är perser så de är kinkiga.

Eine
2

322 Klart att jag vet att Corona har 80% av alla katter,säkert mina med.Men jag vet också att man ska hålla undan all skit,och de små mikroskopiska kornen tar ingen av mina spadar. Så jag byter varje vecka,inte mycket att orda om. Det bjuder jag mina katter på.Kattuppfödning är en dyr hobby..

1963gbr
0

Man ska byta Kattsand som man byter foder! Kör blandat en vecka. Mina katter hatar att byta direkt. Det brukar inte sluta så bra :0)

Eine
0

#26 haha,när det gäller mat ja. Men Kattsand ser jag ingen anledning till att vänja dem vid ny sort? Eller städa för ofta? Jag ser inte riktigt kopplingen?

Hawknestgrove
1

Beror på om  man byter från grövre till finare eller vice versa, eller mellan pellets och sand. Då kan man behöva luras…..Skrattande

Eine
1

#28 Då är mina katter härdade med andra ordCool. För de använder det som bjudsSkrattande.

Hawknestgrove
0

Ja, mina är rätt snälla också. MEn jag vet om katter som är  så kinkiga så det liknar inget….

[Highonbluetomorrows]
0

#27. Vissa katter vill ha samma sand/lukt som de är vana vid för att göra sina behov i lådan. Det är anledningen till att man ofta rekommenderar nyblivna kattägare att ha samma sand som uppfödaren/förra ägaren hade.

Det gäller dock inte alla. Vi har hittills kunnat byta rätt tvärt utan att det spelar roll, men jag brukar också fasa faktiskt.

#0. Jag köpte den sanden idag, pga dina lovord. Så nu hoppas jag att det inte är ännu en besvikelse a la Katty ;).

Edit: Hade visst inte uppdaterat sidan när jag gick hemifrån.. Såg nu att #27 redan fått svar för länge sedan ^^.

[Highonbluetomorrows]
3

Kan för övrigt tillägga att vi definitivt är nöjda med sanden :). Lär köpa den fler gånger!

Bildar bra klumpar, luktar inte (Katty kompakt luktade hos oss), men dammar tyvärr lite när man rensar lådan.

1963gbr
1

#32 Kul!!! Den är jättebra!!!

UlrikaD
0

Nu har även jag köpt hem denna kattsanden och ska testa.

Får vi se vad testpanelen har att säga sen.Skrattande

Imasy
0

Jag håller fast vid Kitty Champion från Sjöbogården/ÖB, men ni som blivit "testpanel" får ju gärna berätta vad ni tycker om den, för en billigare sand som är bra tackar man ju inte nej till :)

Fridaaaa
0

#35 Jag ogillar den. Fungerar inte här hos oss :)

[cala02]
0

Luktar för mycket, annars okej.

[Highonbluetomorrows]
1

#37. Oj, vår luktade faktiskt ingenting :O.

Men jag börjar alltid hosta när jag rensar lådan, av damm, vilket är det enda negativa med sanden för vår del.

Kira10
3

Nu har även jag testat den och den är ju suverän! Helt luktfri, små fina klumpar (har 3 katter på samma låda), pyttelite damm. TACK FÖR TIPSET!!!

//K

Kinne
1

Jag tycker Cattia fungerar bra än så länge!

Ibland saknar jag 'Everclean-lukten' dock (;

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

Hawknestgrove
2

vill du ha doft, så finns det doftsand, Dogmans som är jättebra och väldigt dryg att pudra på den vanliga sanden sparsamt….

Kinne
0

#41 Tack för tipset!

BMEXX
0

Tycker den var bra. Lätt att städa och luktar ingenting. Enda negativa är att eftersom den är så vit så syns sanden bättre som de sprider ut i resten av lägenheten.

// Pabblo

Sunset_luna
2

Jag har oxå testat den nu på ena lådan å här får den fint betyg :D dammar typ ingenting å känns drygare då det är mindre korn som fastnar på korvarna å så gör den inte lika ont att trampa på när dom skvätt sand utanför ;) så den kommer ja fortsätta me.

stybbe
1

@ 1963gbr

Testade Cattia förra månaden! Jag måste sägga att jag är positivt överaskad, dammade nästan inget, snyggfärg, bra klumpar och det viktigaste av allt katterna gillade det. Skönt att slippa åka till där där Zoo butiken stup i ett.

Tack

Stybbe

peter Johanzon
1

Dett ska vi absolut testa, jag är så jä..a trött på att åka till Zooaffären och köpa Ever Clean för dyra pengar år ut och år in.

Peter J

.m.m
0

Helt ok. Lite hård. Sanden syns mer på golvet, även enstaka korn. Dammar ej. Katterna är fortfarande lite misstänksamma efter en dryg veckas användning. Och då är det bara ca en fjärde/tredjedel i lådan.

Använder everclean i vanliga fall och denna duger gott att blanda ut och dryga ut kostnaderna med.

[RoxannaH]
0

Älskar Everclean jag å :) Älskar den milda doften som smyger sig fram när man städar i lådan ^^

[nettaahs]
1

Tycker också Cattia är en grym Kattsand!

Lynxkissen
0

Har precis köpt Cattia, så ska bli intressant :)

TS: Tack för tipset :)

Vixxen
1

Dammar lite och inte riktigt lika hårda klumpar som Pussi kompakt eller Everclean, men fullt godtagbart tycker vi! Sen är det himla bra att påsen är av plast faktiskt! Då kan man förvara den i källaren där det kanske är lite fuktigt utan att sanden blir förstörd!

Men det absolut bästa är priset! Outstanding jämfört med alla andra sander!

[Forest]
0

Är det denna Kattsand? http://www.bf-cattia.com/sv/#cattia ska köpa Kattsand idag o tänkte passa på att prova denna Kattsand som låter bra o billig.

Fridaaaa
0

Alltså vart finns Cattia? Hittade det varkens på Willys, Ö&B eller Maxi :/

Imasy
2

Jag tror övriga i tråden köpt sanden på Ica Maxi.

Fridaaaa
0

#54 Skrev ju att jag inte hittade det där ;)

Sunset_luna
0

#52 ja det e den sanden :)

#55 ja hittade den på maxi men då fanns det bara 1, så kan hända att dom inte har så många å att den tog slut kanske?

Fridaaaa
0

#56 Inte en aning, kollat 2 gånger, man kanske varit slut båda gångerna?

Sunset_luna
0

Tja lr så kanske inte "din" Maxi kar köpt in den.. du kan ju alltid fråga nån personal nästa gång du e där, dom kanske e villiga att köpa in den om den efterfrågas :)

Fridaaaa
0

#58 Nej precis, kan ju skilja :)
Ja det får jag göra. Värt att testa det.
Hade för mig att jag hade testat det innan men kände inte igen förpackningen så kanske var något som hette något liknande ^^

[Forest]
0

57, Det ska finnas oxå en ettikett för sanden finns inte den så finns inte kattsanden.

jag har köpt sanden nu på Ica supermarket den kostade 41.90 köpte två, nu tar det ett par dagar innan jag säger bra eller dåligt om sanden. Katten gilla iaf sanden och den damma mindre en EC :) Så det tycker jag var bra.

Fridaaaa
1

#60 Haha jo det vet jag ;)
Men ibland har dem det lite rörigt där, och saker står inte alltid på sin plats eller så är inte ettikterna där dem ska ;)

[Forest]
0

61 jag tycker det är jätte trist med slarviga butiker, hör annars med dom om de har denna sand dom kan söka efter den i framme i kassan. Flört

Fridaaaa
0

#62 Ja jag med. Annars är det bra ordning, men just vid djurfodret och kattsanderna brukar inte alltid ettikterna stämma :)
Japp får fråga nästa gång jag ska dit :)

UlrikaD
0

Vanliga Ica, annars köpte jag sist på Coop.

[Forest]
0

64 du är nöjd med sanden?

UlrikaD
0

Står fortfarande i hallen, har inte kommit till den ännu:)

Sunset_luna
1

#65 Ja har haft den i 2v tror ja i ena lådan (har 3) å det e den lådan de använder mest vilket e bra betyg tycker ja + att den dammar inget alls enligt mig iaf :D

[Forest]
1

Nu kommer mitt utlåtande har allså haft sanden sen den 25/4 ännu luktfritt när man kommer hem. (det är annars så man känner av lukt om sanden är mindre bra tycker jag) katten trivs med sanden :) Klumpar verkligen bra denna kommer vi köpa mer av tror jag. Vi har bara en katt men han äter mycket o därmed kan ni räkna ut att han bajsar o kissar mycket :) men är nöjd än sålänge iaf

Fridaaaa
0

Hittade den nu, kostar 49kr för 5 liter på Maxi här.
Se om jag testar sen eller inte.

thildatessie
2

Har haft den i några dagar. Underbar! Negativt är all sand på golvet och att mina katter är lösa i magen, men det blir bättre när de är friska. Sambon tycker att sanden luktar chips och jag håller med ;) köpte min på coop i Boråsför 39.90:- efter att ha kollat varje ica,coop o andra matbutiker i stan. hittade den sedan på mitt Willys för 37,90:- men då vet jag det till nästa gång. Min poäng är att den är ny så det kan vara darför den inte finns överallt än och verkar ta slut fort. Jag köpte de 4 sista påsarna i Borås och på Willys fanns det bara 3st kvar..

.m.m
0

Inte riktigt lika dryg som everclean har jag noterat. Men en väl duglig sand som sagt som jag skulle rekomendera.

[Forest]
0

Uppdatering ang nöjd eller inte. Mycket Kattsand skvätts ut trots att jag har en stor låda till honom (vanlig låda med hög kant) så verkar han få med sig mycket ut. Det luktar bajs lättare iaf än Everclean när det finns bajs i lådan. Men den är fräsh än klumpar väldigt bra, och är lättstädad :) Så helt klart rek jag denna sand framför många men EC hmm ja den är någ snäppet vassare då den verkar ta bort en del lukt bättre. MEN som sagt den är lättstädad o rensar man lådan 2-3 gånger per dag så är den kanon :)

Fridaaaa
0

Testat det nu, men mina katter gillade det inte alls. Passade inte oss

[Forest]
0

73 jaså kanske är något med lukten? eller de kanske vill ha grövre korn? Tur iaf att den var så billig slapp man slänga ut flera hundra o sen få kasta sanden. Flört

Fridaaaa
1

#74 Inte en aning, dem gillade inte det i alla fall :P Och hälften hamnade utanför :/ (kan inte ha heltäckande, då skiter & pissar min honkatt överallt utom där)
Japp precis! Tur det, nu har vi testat det i alla fall Flört

[Alovera]
4

Husse köpte den men jag ville inte ha den så jag kissade sidan om lådan tills jag fick tillbaka min älskade Everclean. Ja jag vet att jag är kräsen det säger husse hela tiden till mig.

Snobbehills
1

#52 Såg på din länk att de har 100% nöjd kund-garanti, det är ju perfekt för alla er som inte blev nöjda, jag ska också ge mig ut på stan och leta i veckan, kör med pussy och är nöjd med den, men denna är ju billigareGlad

Kinne
0

Jag har faktiskt bytt tillbaka till Everclean. Tycker att Cattia fungerar bra att fylla ut lite med, men annars så döljer den inte lukten så bra. Kanske hade fungerat bättre om jag haft färre katter (;

jollycox
0

Då jag måste byta ut min peewee så tänker jag testa Cattia, såfort jag får tag på den och en plastback. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Blue_Ice
0

Ska köpa och pröva den:) har haft kristaller innan men nu blir det mjukaand som gäller för trampdynorna. Har fertil katt (ragdoll) så ska köpa dogman pudret då vi gilllar lukten båda två:) åter kommer när vi haft den ett tag.

Lynxkissen
1

Jag tyckte den var ok, men tar slut väldigt snabbt om jag jämför med andra sorter… klumparna blir liksom inte så små och kompakta tyckte vi här hemma. men annars var den bra :)

[RMSLiners]
0

Nja, jag håller mig till EverClean och det tycker nog min katt också att jag ska göra. Kör jag på så kallad "mataffärs" sand så kommer jag bara få byta lådan helt och hållet ständigt om jag vill behålla samma fräschhet. Även om sanden då verkar billig så blir det i längden väldigt dyrt med tanke på hur ofta sanden måste bytas.

ingann
0

Jag har haft Cattia någon månad nu och mina katter älskar den. Klumpar bra, dammar inte.. Jag gillar att den är vit så man lättare ser den på golvet:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Blue_Ice
0

Hoppsan var visst inte cattia vi köpt utan ICAs egna märke, men klumpbildande och mild doft. Även denna är vit. Får väl se om den funkar. Kanske någon här som har erfarenhet av den?

[Seraphim]
4

OK, gammal tråd, men den är fortfarande aktuell.

Kort sagt så förstår jag inte vad folk här pratar om.
Antingen har tillverkningsprocessen för Cattia Kattsand förändrats sedan denna tråden skrevs, eller så är en stor del av användarna här lejda av BestFriend i reklamsyfte.

Har under en tid provat Cattia efter att ha läst mycket gott om sanden på internet, men uppenbarligen ska man inte tro allt man läser, vilket detta är ett tydligt exempel på.
Så fort lådan ska rensas bildas ett moln av damm i luften, som man vid inandning känner av både i hals och näsa samt tydligt kan se med blotta ögat. Så antingen får man hålla andan och blunda medan man rensar kattlådan, eller köpa Kattsand av ett märke som faktiskt håller vad den lovar.
Och nej, jag har inte fått ett "måndagsex". Har provat sanden under flera månaders tid pga att jag tänkte att jag bara råkat komma över nån enstaka dålig påse, men såvida inte tillverkaren levererar måndagsex med regelbundna intervall så är sanden helt enkelt av undermålig kvalitet.

Påståendet på tillverkarens hemsida om att sanden ska vara "99% dammfri" stämmer inte för fem öre. Om detta är "99% dammfri" så innebär "98% dammfri" garanterad dammlunga inom en snar framtid och "97% dammfri" att man kvävs på plats för att luftvägarna blir igentäppta.

"99% dammig" vore närmare sanningen.

Niiinah92
1

#85 tja jag är inte betald av dem och har nyss börjat testa Cattia och är jättenöjd, finns inte tillstymmelse till det du beskriver med de påsar jag nu testat och jag är ändå känslig för damm men jag vet vad du menar. Sjöbogårdens  är oxå hyllad av många vilket var anledningen till att jag testade den innan Cattia och det var utan tvekan den mest absolut värdelösa sand jag testat.

Fridaaaa
0

#85 Så är det med typ alla kattsander, står att de är typ dammfria men stämmer inte på långa vägar. Testat många sander som folk har sagt "åh dammar knappt" sedan när jag använt har det dammat massvis.

[HundochKatt]
2

Alla är väl inte lika känsliga för dammet. Själv är jag jättenöjd med Peewee, dammar inte alls.

Fridaaaa
0

#88 Nej så är det men vissa bara "åh dammar typ inte alls", fastän det är massvis med damm. Och säger man då att det visst dammar tycker folk att man överdriver eller att man fått dåligt exemplar

Sagolika
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är jättenöjd med Cattia, helst den gröna påsen. Doftar jättegott, snygg, vit sand som klumpar hårt och bra. Dammar inte mycket.

Ominous
6

Jag har nästan alltid använt cattia, tycker den är skitbra och finns dessutom lätttillgängligt på mataffären. Har aldrig haft problem med den. De enda jag brukar tänka på är att när jag fyller på den så tar jag ut lådan på trappan och gör den så slipper jag damm inomhus :D

Har aldrig fått damm på mig när jag tömt den, beror väl lite på hur man gör det. Jag har också med huv på lådan som jag inte tar av  vid tömning,

I wish I could write as mysterious as a cat

[Lilyz]1
3

Jag tycker Cattia är jättebra, använt den i flera år! Men den är lite svår att få tag på då den ofta är slutsåld (populär antar jag) så jag brukar blanda den med Ica premium för att dryga ut lite. 🙂

mariesdotter
0

Jag testade cattia i ett par månader; jättebra sand som klumpade ihop utmärkt och den ljusa sanden lyste upp den tråkiga hörnan där jag har kattlådorna (utan lock). Med det sagt; det sprätte ut MASSOR av Kattsand just för att lådorna är öppna. Beror på att sanden var så finkornig och lätt. En av mina katter sprätter dessutom som en galning efter lådbesöket och sanden fastnade mellan trampdynorna (mycket päls på den ena kissen), så det var Kattsand överalt här hemma, även i sängen. Så jag gick tillbaka till min gamla Kattsand, som förvisso är mer grovkornig och därfår går åt mer, men den är riktigt bra för att vara så himla billig. Smaken äro som baken :)

mariesdotter
0

Kan tillägga att min moster också köpte (köper kanske fortfarande Cattia) och det är sand överallt hemma hos henne. Lite lagom mysigt :P

Eveo
0

Enligt mig dammar Sjöbogårdens MASSOR och Cattia likaså. Men jag är då extremt noga med att inte ha dammiga Kattsand pga astmakatt plus att jag mår illa av dammlagret som lägger sig över hela bostaden. Så antingen är jag för kräsen eller så är det många som inte lägger märke till dammet ;)

No time to waste, only time to treasure.

ElisabethB
0

Jag upplever Cattia som dammig och har därför bestämt mig för att byta tillbaka till EverClean MultiCrystals..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Kalhygge
0

Nu är det 2024-08-28 och jag köpte 2 påsar för första gången på ICA Maxi och betalade 39 kr st.Jag är här för det stod 99% dammfritt på påsen vilket det inte var det och det dammade nästan som en dammstorm i Sahara och jag tänkte va f-n och gick ut på nätet för kolla om det skulle vara så här och hamnade på detta forumet..
Det här är vilseledande information det som Best Friend håller på. Vad mer ljuger detta företag om? och hur har detta kunnat fortgå under sån här lång tid som minst 10 år?
Han mästerkattsandsprättaren har nu premiär kissat. Fortsättning följer.

Fridaaaa
0

#97 Ja Cattia är vidrig sand. Förstår itne hur de kan skriva 99% dammfritt på så många kattsander när det snarare är typ tvärtom :/

New2ragdoll2
1

Har aldrig haft problem med Cattia. Tycker inte de dammar så värst mycket? Finkornig sand dammar väl alltid.

Fridaaaa
0

#99 Ja det finns inte dammfri Kattsand MEN cattia dammar något extremt.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.