Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 8447 ggr
[Grädd]
2015-11-21 10:58
0

Ringorm? Foderallergi?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte precis detta, någon som känner igen nått liknande? Läste lite snabbt och fick upp Ringorm och foderallergi. Han verkar inte ha ont utan mår bra och är precis som vanligt.

[Grädd]
2015-11-21 10:59
0

Det sitter under hakan

[Grädd]
2015-11-21 11:26
0

På halsen menar jag*

kattöga
2015-11-21 12:52
0

Ringorm vet jag inget om…. Men det kan nog vara nån form av allergi. Det du bör göra är att uppsöka veterinär för att låta dom kolla katten. Är det allergi så får du troligtvis antibiotika till att börja med. Och eventuellt sedan fortsätta med utredning om vad (för mat t ex) katten är överkänslig emot, särskilt om det återkommer direkt. 
Är det ringorm så får ju katten också något medel mot det.

Vår hona reagerar mot pollen och fästingar. Symptomen på pollenallergin visar sig i form av kala fläckar på magen och insidan av bakbenen. Hon slickar sig mycket vilket gör att pälsen lossnar ännu snabbare.

Även om det kanske inte kliar eller gör ont nu så kan det ju bli irriterat och så småningom också klia/göra ont.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Grädd]
2015-11-21 13:09
0

Jag har bokat en tid hos veterinär. Fodret han äter (mjau blötmat) bytte recept för några veckor sedan så kanske kan vara det..