Mjau ekologisk?
Hej alla kattvänner! Mina två herrar brukar få mjau kattmat på burk. Den med kyckling går speciellt hem. Men nu har våran ica-butik och netto-butik slutat sälja den vanliga mjau och börjat med ekologiska mjau. Jag köpte den i kyckling och oxkött, lite dyrare men spela roll tänkte jag. Eko är ju bra liksom?.. MEN! Våra katter totalvägrar att äta dem! Visst de äter tillslut men då hinner maten bli torr o snuskig. Och då är de verkligen döhungriga.. Så min fråga är, vet ni vad detta kan bero på? Är det något de lagt till eller tagit bort ur receptet som inte katterna gillar? Eller gillar bara mina katter "e-ämnen" ;)
// Stephanie och hårbollarna 
var hittar du mjau eko. Och aldrig sett att de har det i butik, men så har inte alla butiker hela sortimentet dock finns det inte häller med på hemsidan under våra produkter
Har de fri tillgång eller får de portioner?
Som jag kan se på deras hemsida ska de inte ändrat innehållet i burkarna så varför de helt plötsligt slutat äta är en bra fråga, kan vara så att de helt plötsligt inte vill ha den förens den ståt framme ett tag. Bara för att maten ser tråkig ut betyder det inte att den är dålig. Här hemma varierar det dag från dag hur de vill ha maten.
Mig veterligen så har inte Mjau någon eko produkt. Står inte att finna på deras hemsida heller. Däremot så har de ändrat designen på burkarna. En annan etikett. Har dock noll koll på om de ändrat på receptet något, men maila dem och fråga.
har för mig att de tagit bort lite smaktillsatser bl.a. i det nya receptet, nån ekologisk har jag dock inte sett.
Det är nog inte ekologisk du menar, de har precis bytt etikett. Tyckte den var mer "kompakt" i konsistens än den innan och vet att det stod paté på de nya burkarna och inte på de gamla om det kan ha någon betydelse.
Har samma problem med mina katter som i n t e tycker om det nya Mjau alls!! Har mest problem med en herre på 10 år som dels är känslig i smaken och dels är känslig i magen och han är kinkig just nu! Äter så småningom men blir dålig i magen. Tycker det är så tråkigt när de ändrar på något som funkar, det är så svårt att "börja om" med att hitta ett bra annat foder… Köper just nu Vom frysfoder, kyckling och kyckling&lax, från Arken och det funkar men inte som "gamla" Mjau.
Kan tilläggas att mina katter med förtjusning äter rå kyckling så jättekräsna med "naturmat" är de inte!!
Jag har märkt skillnaden åt andra hållet. Mina katter har bara ätit den med oxkött tidigare och ratat de andra två smakerna. Nu råkade jag köpa en med kalkon när jag senast handlade, skyller på att jag var förvirrad över nya förpackningarna. Provade att ge dem och de åt med god aptit. Så tydligen smakar de bättre nu för tiden enligt dem.
Hmm.. Jag har för mig att det står eko men en liiiten symbol, men jag kanske har sett fel? Men nej, de äter inte av den, har fått slänga massvis. Tror att kalkon eller om det var oxkött som gick ned ibland. Vi brukar ge dem i portioner
Aah nu när jag kollar närmare så är det lantmännen-märket som jag trodde var eko-märket 😂
Mina katter har vägrat både Mjau och Bozita. Men provade nu dom nya portionsförpackningarna - och dom äter maten med glupande aptit! 😮Så nån förändring har dom gjort och enligt mina katter så är den förändringen toppen!
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!