Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1130 ggr
SolidShinta
0

Torrfoder med lågt kolhydratinnehåll

Någon som har tips på torrfoder med lågt kolhydratinnehåll? Mindre än Applaws 15 %. Tänkte testa Carnia Lynx men de har även de 15 % kolhydrater. Finns det något torrfoder i Sverige som har mindre än 15 % kolhydrater?
EVO Ancestral diet ska ha runt 7-8 % bara, men vad jag vet går det inte att få tag på här..
Vet att vill man undgå kolhydrater så bör man ge blötfoder, men jag har snart testat alla sorter som finns tror jag och inget duger här hemma. 😕
Tacksam för all hjälp som kan fås!

AnnaCDSG
0

Orijen torrfoder använder vi här hemma och katterna är väldigt nöjda med det. Kan inte procenten men det är ett spannmålsfritt, kolhydratfattigt foder.

SolidShinta
0

#1 Tack för svaret! Tyvärr innehåller Orijen ungefär 20% kolhydrater och det är viktigt att det är mindre än 15%. Helst mindre än 10% men om det finns något bara under 15 också så vore det super.

AnnaCDSG
0

#2 Oj, trodde faktiskt inte att det var så mycket. Har tyvärr inga andra förslag men hoppas att du får bra tips från någon annan. 🙂

ElisabethB
0

Tror ziwi peak är kolhydratfattigt, men dyrt! Säljs bla på www.petsonline.se

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Caifig
0

Prova färskfoder, MUSH har precis släppt ett helfoder till katt. Garanterat mindre än 15% kolhydrater ;)

[HundochKatt]
0

#5 Nej, den är inte ute än. Ska lanseras först den 1/11.

SolidShinta
0

#4 Tack för förslaget! Jag hade för mig att jag kollat på Ziwi Peak en annan gång och valt bort det då det innehöll för mycket kolhydrater, men ser nu att de har ett air dry foder(daily cat) och Nötkött sorten innehåller bara 6% kolhydrater! 🙂
Verkar vara ganska dyrt som du säger, men ska se om jag kan få tag på det och testa ändå.

SolidShinta
0

Kollade deras hemsida men hittar bara "köttbullarna" som står är kompletterande till BARF. Tror inte att hon kommer äta det, då hon vägrat äta när jag försökt att ge henne rått förut och det är svårt att ens få i henne vanligt våtfoder.
Tack ändå! Om det är som #6 säger och det lanseras den 11 jan så ska jag kika på det då. Det vore kanske ändå det bästa.

Caifig
0

#8 Nej nej, 1 november! :)

SolidShinta
0

Någon som vet vart de säljer just Ziwi Peak torrfodret med nötkött smaken? Den innehåller flera procent mindre kolhydrater så skulle vilja ha just den, men kan inte hitta att de säljer den någonstans. Hittar bara en konserv med blötfoder.

SolidShinta
0

#8 Ja, just det! 1 November 🙂