Introducera kattungar
Hej, jag har eventuellt planerat att hämta upp en russian blue unge (hona) från en uppfödare, men då jag beslutade att skaffa 2 kattungar på samma gång, så kommer jag även att hämta upp en scotish straight hona samma helg. Är det en dålig ide? Att hämta upp 2 kattungar från olika uppfödare under samma vecka? kommer de att kunna fungera ihop eller borde jag tänka om?
Hoppas att jag inte förolempar någon med min fråga. Vill bara ha förslag över hur det kommer att gå.
Tvärt om det är en bra idé! en alldeles utmärkt ide t o m! Då hinner ingen av dem bo in sig själv mest först. De kommer bli bästa vänner med tiden men säkerligen vara jätterädda för varandra helt i början pluttarna! hi hi 😍
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Tycker det låter toppen, man kan anta att båda kattungarna kommer få det roligare med en jämngammal kompis. 🙂
Jag gjorde själv likadant med mina 2 bengaler då det skiljer 9 dagar på dom i ålder och är från samma uppfödare. Fick hem den ena 1,5 vecka innan den andra och det var lite spott och fräs från bådas håll men i och med att de var så små så gick det snabbt över till lek :)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#2 det lär dem absolut få! och som #3 skriver lär det bli en del spott och fräs i början men lär snart bli till lek och kanske tvätt också.. så småning om om inte nästans genast kommer dem med största sannolikhet blir bästa vänner.
Det är betydligt svårare med redan vuxna kissar i olika ålder. Men oftast inte alls omöjligt att få dem att gå ihop heller. Desto neutralare hemmet är dem kommer till desto lättare för dem att mötas när inte den ena inkräktar på den andres revir.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Tack för alla svar!! Då vet jag att det inte var en helt tokig ide 🙂