Kan katten flytta? hjälp
Min katt är ca 5 månader gammal och och han verkar trivas bra här hemma. Nu är det så att det har hänt vissa saker och vi ska troligtvis flytta till en lägenhet. Jag är orolig för min katt att det blir för mycket för honom. Och utanför lägenheten är en ganska stor väg……. vad kan man göra för att det ska bli så lite jobbigt som möjligt för honom och finns det något sätt att hindra att han springer ut på vägen??? vill gärna att han ska kunna springa fritt.
tacksam för svar!!
Bor du i en lägenhet i ett vältrafikerat område tycker jag inte att du ska släppa ut honom utan koppel och dig med honom.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tycker som #1 att du INTE ska släppa ut katten om du bor nära trafikerade vägar! Ta med honom ut i koppel istället. Det är bättre.

Jag håller med ovanstående, skulle han ut så ta honom i sele. Har tyvärr blivit av med 2 st katter pga folk som inte har vett nog att bromsa.. :( det är minsann inte rolilgt. Det du kan göra oxå är att du köper en liten inhängnad som man lätt bygger ihopp och bygger upp där han kan vara ute på gräsmattan någon stund varje dag, såklart under uppsikt av dig.