Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 126979 ggr
Pia
34

Sveriges vanligaste kattnamn

När Findus undrade över de vanligaste kattnamnen i den här tråden, så blev jag ju lite nyfiken på om det finns någon lista över Sveriges vanligaste kattnamn… Och bl a försäkringsbolaget Agria har sammanställt en lista (2004) - här följer den:

1. NISSE
  2. MAJA
  3. SMULAN
  4. SIMBA
  5. LISA
  6. TIGER
  7. MISSAN
  8. FINDUS
  9. FELIX
  10. SIGGE
  11. TUSSE
  12. SELMA
  13. SOTIS
  14. MIMMI
  15. LINUS
  16. MORRIS
  17. KAJSA
  18. SKRÅLLAN
  19. SIXTEN
  20. MOLLY
  21. BUSAN
  22. RASMUS
  23. SESSAN
  24. MUSSE
  25. SIMON
  26. MÅNS
  27. ELVIS
  28. BAMSE
  29. TARZAN
  30. WILMA
  31. MYSAN
  32. PELLE
  33. ALICE
  34. ELSA
  35. STINA
  36. RONJA
  37. OLIVER
  38. FRASSE
  39. SUNE
  40. GIZMO
  41. ZORRO
  42. OSKAR
  43. TUSSAN
  44. SARA
  45. GUSTAV
  46. EMIL
  47. SMILLA
  48. SKORPAN
  49. MOZART
  50. LUKAS
  51. LUDDE
  52. SAGA
  53. IDA
  54. MISSE
  55. SALLY
  56. FELICIA
  57. PYSEN
  58. LEO
  59. CEASAR
  60. MURRE
  61. KASPER
  62. PEPSI
  63. FIA
  64. ALFONS
  65. SIRI
  66. MAX
  67. FLISAN
  68. SIMSON
  69. CASPER
  70. DORIS
  71. HUGO
  72. CHARLIE
  73. SVANTE
  74. EMMA
  75. FRIDA
  76. BOSSE
  77. ZINGO
  78. ZIMBA
  79. OSCAR
  80. TRISSE
  81. HAMPUS
  82. PYRET
  83. MAJSAN
  84. TYSON
  85. SUDDEN
  86. LINA
  87. TESSAN
  88. MOSES
  89. SISSI
  90. PONTUS
  91. SNUTTAN
  92. TUSSI
  93. MOLLE
  94. CESAR
  95. KURRE
  96. ESTER
  97. SIGNE
  98. MOA
  99. EBBA
  100. AGNES
  101. JULIA
  102. OZZY
  103. BELLA
  104. MIRANDA
  105. LILLAN
  106. CLEO
  107. PUTTE
  108. LABAN
  109. SIGRID
  110. FANNY
  111. PRICKEN
  112. ZELDA
  113. KALLE
  114. CISSI
  115. SVEA
  116. AMADEUS
  117. MY
  118. ZIGGE
  119. ASTRID
  120. LUCIFER
  121. FIGARO
  122. HOBBE
  123. GOSAN
  124. OLIVIA
  125. JULIUS
  126. SUSSIE
  127. DAISY
  128. KATTIS
  129. RAMBO
  130. BIANCA
  131. TUSSEN
  132. SNOBBEN
  133. RAMSES
  134. ISA
  135. TOTTE
  136. TORSTEN
  137. KITTY
  138. KISSEN
  139. TILDA
  140. ESMERALDA
  141. FRITZ
  142. ALBIN
  143. SEBASTIAN
  144. MATILDA
  145. AMANDA
  146. BALOO
  147. VINCENT
  148. TESS
  149. FREJA
  150. COSMOS

Jag hittade 18 namn på listan som katter jag har/haft/fött upp heter. Fast jag vet inte om jag tycker att Oskar och Oscar är två olika namn… Återfinns era katters namn bland de 150 vanligaste?

kjersti
2

Simon för längesedan och Sotis och Ronja för ca 10 år sedan så visst finns några namn med… KUL

Pia
1

Ja vad är det som gör att listor, tester och undersökningar är så roligt…:)

kjersti
1

#2 Man känner igen sig och det är ju trrrygt…Minns katten som inte är i denna musfångarvärlden utan i sin katthimmel…

Vi är ju nyfikna och vill veta vad andra tycker och tänker.

Namn berör ju.. Vi heter ju något och katten likaså. Annika och Tyra var kattnamn  men också släktingars namn . Lite förvecklingar eller lite glada leenden iallafall när katternas namn var med på julkortshälsningarna till exempel..

Pia
3

Ja, det är nog sant det, det är minnen inblandade och det är så gott med lite "människonamn" på kissarna, Gustaf, Stina, Gösta, Tyra och så…

SannaHolmgren
1

Min kisse heter Majsan. Trodde faktiskt att det skulle finnas med bland dom 20 första, men Majsan hamnade på nr 83.

Pia
2

Välkommen till Katter, Sanna! Ingen bild på Majsan månne…:)?

TacoBelle
1

Ja min Ozzys namn ligger på plats 102.

Bonzo
3

Hittade grannens katt Nisse + deras förra katt Findus, en kompis katter heter Nisse & Linus & Leo + hennes förra Cosmos, svärföräldrarnas heter Smulan & Linus, svägerskans Simba & Sixten, morsans Gosan & Lucifer, våra Mimmi & Felix & Bamse,

Pia
4

Men där ser man, du har ju nästan hela listan representerad i släkten:)

Matilda
2

Vi har haft katter som hetat Linus, Gustav och Missan. Tyvärr är alla dessa i katthimlen nu…Och mitt namn fanns ju med, matilda på nr 143 :) Har aldrig hört talas om en katt som heter matilda…

CBA
1

Min morbror hade två perserkissar som hette Tusse och Musse (nr 11 och 24).

Jag kan stoltsera med att mina kissar inte finns med på listan och kommer säkert aldrig att vara med på någon heller med sina namn…Jerker och Janis :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Pia
1

Det enda året jag tittade på Robinson, ja då vann en Jerker…:) Och Janis, ja det är ju inte helt vanligt…;)

Engla
0

Nej, varken Ängla eller Blixten fanns med….Gråter

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

kemikal
0

Har haft Murre, Tusse, Emma och Gosan. Känner nu en Flisan, och har en som kallas Lillan ibland (vi har inte riktigt bestämt oss ännu).

Pia
1

Det är ju nästan lite sport att ha en katt vars namn INTE är med på listan…:)

Jillsan4
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Musse ligger som nr 24. Min lilla Musse är stolt över sitt namn

Jenna-Gun
1

Nästan alla fanns med där

kristinah
0

Nej varken Jomsan eller Joppe fanns med så det går att förlänga listan. Lika många namn till och man kan göra en kattnamnsdagskalender. Glad

Anna-hfg
0

Min heter Tussen (eller Tuss). Kan man säga att det är nummer 11?

Titti
0

Hittade inte Miran - som min katt kallades. Men därmot det hon var döpt till, Fia, på 63 plats

emsems
1

inga av mina namn finns.. Penny, Ninni, Hulken och Polly.

för övrigt hade min vän en lillebror och när dom skulle döpa katten tyckte lillebror dennis att katten skulle heta "det blåser i gräset", det måste väl vara mest orginellt?? =)

kristinah
0

"Det blåser i gräset" var nog ett med det märkligaste kattnamn jag hört. Hur blir det då man går ut och ropar Det blåser i gräset en vindstilla dag. Då tror ju omgivningen att det snurrat till lite extra i knoppen på en.

Det fanns också en på fasta Åland som hade en katt som hette Kalas. Det var också ganska häftigt namn på en katt.

Joohanna
1

Jag har alltid trott att Smulan var ett ovanligt namn eftersom alla reagerar när man säger att katten heter så…. men där hade jag fel… =) Reaktionen kan iofs bero på att endel kallar det kvinnliga könsorganet för smulan något jag fåttt lära mig långt efter att vi döpte katten… =O  Vi har även en katt som heter Wilma..

Solveig
1

Ingen av mina katter finns med. De heter Svartakatt, Snockarn och Lilou. Yngsta dottern och dotterdottern har fantasi.Glad

Svartakatt hette Smirnoff när han flyttade hit, men det kan man ju heller inte gå ut och ropa.

kemikal
0

Ska man räkna Kissen och Kisse som samma? :P Katter jag känt vars namn inte fanns på listan… Stalin, Jesper, Pippi, Millan, Micko, Manda, Agnes, Sibelius, Sinus, Idun, Pjatten.

Emmelie
0

Minus, Zlatan, Tudor, Flisan för att nämna några av dem katter jag haft. Annars fanns både Smulan och Selma med.

Pia
0

#21 Det blåser i gräset, jättefint! Lite som Det susar i säven:)

#23 aha, men det har jag aldrig hört om Smulan heller…:) Ett jättegulligt kattnamn ju!

#24 Snockarn var ett coolt namn:)

nane
0

Jag känner ingen som haft en Simba-men flera som haft en Torsten…min Castor är iaf. inte med..kom till djursjukhuset med honom första gången och var jättestolt för att han var döpt efter stjärna " inte många som heter så va?"sa jag till receptionisten…"jodå va har några stycken" svarade hon…men med på listan är han iaf. inte!

snickan
0

Jag har katter som heter Oden Ella och Ville, jag hittade inte dom på listan

snickan

Sessan1
0

Mimmi, Sessan och Tarzan finns med på listan, vilket är mina katters nuvarnade namn. Chicko fanns dessvärre inte med Gråter

Trisse fanns med. En annan av mina tidigare katter som sedan ca 8 år tillbaka vilar sina tassar i sin katthimmel.

-------------------------------------------------------------------------

Måns som och finns med här på listan, hette ett marsvin vi barn hade när vi var små!

Kram/

Sessan1

psson
0

Estrella och Ernst-Elvot var inte med på den listan. Är väl inte så ovanliga namn, eller hur? :)

Min systerdotter har snickrat ihop sidan..

Solveig
0

Ernst-Elvot är ju inte det vanligaste precisGlad  Har du också en dotter med fantasi eller kan du själv?

psson
0

Nja det är min systerdotter som har fantasi. :)

Tror inte att jag skulle ha döpt min katt till Ernst-Elvot. Måste fråga henne var hon fick det ifrån.

cat-malou
0

Ingen av mina nuvarande katter finns med, Moones, Sim Sim, Mata Hari och Skrik. Kändes lite konstigt att gå ut och ropa Skrik i början men systern hade varit värre, hon heter nämligen Panik.

Det mest udda namn jag nånsin haft på en katt var när jag var liten och frågade mor vad den ena (hon-)katten hette där hemma på gården. Hon heter ingenting sa mor och så blev det. Från den dagen hette hon Ingenting.

Titti
0

Kom på att när jag var liten så hade jag en katt som jag fick kalla för min, som hette Sotis.

Sen hade jag en annan som jag döpte till Amalia. Det var bara det att det visade sig att det var en frasse. Då döpte jag om henne  som var en honom till Amalinus (Kombination av Amalia opch Linus).

Ser att sotis är på 13 plats och Linus på 15 - men nån Amalinus hittar jag inte Flört

evangeline
0

här har vi ju då Musse och Floppen (döpt efter min mans favvohobby, frisbeegolf) och grannens Trissan. I mina dagar har det funnits XerXes, Gadrim, Venus, Medusa (en kompis katter), Missan, Murre, Misse, Putte, Pelle, Tusse, Oliver, Nikodemus, Morris,(mina missar) Brumme, Plumpen (en kompis missar)……och listan tar aldrig slut…..

Väntar på att min Sigrid ska dyka upp i  mitt liv. Hon får gärna vara långhårig och norsk eller Birma….om man får drömma….

Evangeline

Veduran
0

Ingen av mina katter finns i listan…

Theo - min äldsta katt fick bara heta det… kändes rätt på en gång.Glad

Vilda - min yngsta katt satte namnet på sig själv, hon gör allt för att leva upp till det! Räcka ut tungan

Tofflan - min katt som dog av struma och juvertumörer för lite över ett år sen fick heta Tofflan pga att hon såg ut som en sån där rufsig toffla som man kan ha på fötterna…

Pia
0

#31 psson, men vilka kul namn! Är det små ragdoll-kattungar? Otroligt söta:)

Vad härligt att kattnamn kan ge upphov till så mycket fantasi och minnen!

psson
0

Har faktiskt inte en susning. Får ta och fråga henne nästa gång jag är på Öland. Men visst är dem gulliga! :)

Sandra
0

Hmm… jag hittade varken min katts namn, Troja, min brors katter Sune och Jansson eller Sunes brorsa Sigvard.

Så lite originella är vi i familjen iaf =)

Morticia
0

Nej, jag tror inte att någon av mina tre var med. Dom heter Athena, Yasmine och Satisha. Det är den sistnämnda som finns på bild på min sida! Snacka om att kunna koppla av ;-)

[LucyInTheSky]
0

Hej! 

Kanske ska berätta varför vår lilla kille fick heta Ernst-Elvot.. =) (Nu har jag hittat hit oxå..) Han passar verkligen som en liten Ernst-Elvot! Jag ville ha ett namn som skulle passa i hop med de andras namn och eftersom alla andra, utom Bosse då, heter något som börjar på E så tyckte jag Ernst skulle vara perfekt! Men några protesterade och sa att så kan ju inte katten heta.. Då tyckte Emmili vi skulle kalla honom Elvot i stället för det är ett otroligt sött namn… =) Men då hade vi ju vant oss vid Ernst.. Smartaste draget där var att slå i hop det!  

Hmmm.. Jag känner att jag bara bubblar på.. Hoppas det var nåt sånär förståligt!

// Emma, ägs av: Bosse, Edwin, Ewan, Estrella och Ernst-Elvot

ErikaS
0

Vi har en Busan (nr 21) här hemma, och vår somali heter ice princess zelda (zelda = nr 112) på stamtavlan. Men sista kissen, Hitchhiker, var inte med, stackarn!

Titti
0

Man kommer på flera och flera kattnamn bara man funderar.

Tosse fanns det en som hette hos mina föräldrar.

Vid min mormor och morfar fanns både Bolle, Gullan, Svarttass och Vittass. Var mina kusiner som döpte deras kattor.

Glad

Murre_Uddiz
0

Murre på 60 o Sickan var inte med.

Alicia
2

Jag hittade Cesar men vi stavar han både Caesar och cesar men ändå så låg dom jätte långt ifrån varandra:P

gideona
1

Vårat monster heter Stefan. Samuel 5 år döpte honom och knäppte detta fantastiska kort på dem båda. Nä, det är varken en isbjörn eller en säl…

Margona
0

Jag hittade Amadeus på plats 116 men min andra katts namn finns inte med. Han heter egentligen Aslan enligt stamtavlan men kallas Smeagol.

Naomi85
0

Plats nr 52 hamnade min underbara Saga på.

Paulines
0

Jag har aldrig sett eller hört någon katt som heter som våran - Kristall.

Mangis
0

Nope. Turbo, Flingan, Trazan, Häxan… Ingen finns med. (Häxa är registrerad som Magica de hex)

Highlandertess
0

Min syrras katt Stina återfinns på nr. 35. Men min förra katt Tulo (familjekatten som gick bort 2003) och min nuvarande katt Silla hittar jag inte. Fast jag hittar mitt eget smeknamn som nr. 148 (Tess).

ElLobo
0

Nix, inte vår katts namn, inte! Han heter nämnligen enligt oss Herr KU Balthazar Katt!!! Glad

CarolineO
0

Min Emmy då???  *snyft* hon fick minsann inte va med…

Murre_Uddiz
0

Jag själv e ju med =D *sträcker på sig* haha

Destany
0

Zorro var på 41 plats men Puma fanns ej med =)

Puma77
0

Ja Musse o Laban fanns med. #16 er Musse är nästan en kopia av den vi hade. Vår var lite mer vit över nosen så det var jättekul att se att er gulliga lilla katt också heter Musse.

//Pia

[Liinda]
0

Ingen av våra katt namn fanns med vår förra katt heter Mammis och våra 2 katter som vi har nu heter Fräs och Sassa. Jag trodde Sassa var vanligt men det fanns visst inte med:)

Simson
0

Putt

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Prizma_o_Kristall
1

Av alla katter jag haft/har fanns det 25 namn som var med på listan.

• NISSE
  • MAJA
  • SMULAN
  • SIMBA
  • LISA
  • TIGER
  • MISSAN
  • SOTIS
  • MIMMI
  • LINUS
  • BUSAN
  • SESSAN
  • MUSSE
  • SIMON
  • MÅNS
  • PELLE
  • GUSTAV
  • EMIL
  • PONTUS
  • SIGNE
  • AGNES
  • FIGARO
  • SUSSIE
  • KITTY
  • COSMOS

Namnet "Bokhyllan", "Bokis", finns inte med på några listor då eller? Hihi. Inte Tossan heller.   :D

Luciferi
0

Signe heter jagRäcka ut tungan Hihii.. jag som trodde att Busis skulle vara ett vanligt namn men tyckte inte att jag såg det.. Men jag kan ha missat.. Glad

angelita_0o7
0

näää.. mina katter finns inte med.. Chili, Santos o Schnappi. Men jag vet en katt som har ett väääldigt originelltt namn, ägarna säger hela också, nämligen.. "katten med vind i håret som talar med kluven tunga" haha, skrattade jättemycket när jag hörde det…

Luciferi
1

Min pojkväns mamma har en blyerts grå katt som min pojkvän döpte till "Mongo".. Stackars katt men hon e faktiskt lite speciell.. Skrattande Men ändå helt underbar..

Erika91
0

Sverker står inte med och det är ju jättekonstigt! *ironi*
Det är inte vanligt men det passar missen min :)

kemikal
0

Grizzly och Pluto var inte heller med…

Johanna
0

mina katter heter Ettan, Egon o Kurt :) hittade inte det på listan heller??

Men Kurt som fått ny matte nu har blivit omdöpt till Tyson Flört

Boromir
1

Missan, Måns, Gosan, Elsa, Tussan, Svante och Findus. De har bott, bor eller fötts hos oss. Men vi har inte namngett dem alla.

rulda
0

nummer 50 Lucas hette våran gammelkisse men varken Trötter eller Toker finns med

Siss
0

Mitt eget namn kom högre upp på listan än mina katters….Lisa, på 5:e platsFundersam
Kasper och Måns kom på 61:e och 26:e plats…

Kul lista!!!

Simson
0

Min Simson fanns med i listan. Han var egentligen döpt till Flipper men det kunde jag inte ropa efter honom så det blev nytt namn! Är man uppfödd på 60-talet är Flipper en delfin. =)

Atos finns ej med vad jag såg. Han är egentligen döpt till Bustopher och ser verkligen ut som en. Numera ångrar jag att jag döpte om han men då kändes det viktigt att ha ett eget namn när han flyttade in till oss.

Indigo Blue finns inte med, men min mors namn på honom gör: Tyson. Hon döpte han till det eftersom han hoppar upp och biter alla i näsan. Tyson, i original, bet av örat på en annan.

Julian fanns närmast med som Julia… =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Judith
0

Smulan heter min egenuppfödda katt. Haha, hon var så liten, som en liten smula! Det är bara henne jag har kvar just nu. Jag döpte henne när jag gick i ettan, och då fick hon heta Bus-Smulan. Men eftersom det är lååångt och svårt att säga fick det bli Smulan. Tror inte jag direkt skulle döpa henne till det om hon föddes idag. Men nu heter hon Smulan, och det skulle kännas konstigt med ett annat namn :-)

Sedan hade vi en mycket speciell katt, vår första, som tyvär avlivades nyss. Hon hette Thyra. Det namnet fanns ju inte med på listan, men det är ganska vanligt, eller? Det hette hon när hon kom till oss som kattunge.

När Thyra fick sin första kull (med bland annat Smulan i) så fanns det 5 katter. En av dom fick heta Kasper. Vi tyckte det passade honom, han var väldigt nyfiken och tuff. Haha.

mackeNR1
0

min katt heter missan

Milka
0

Kissen jag får hem i helgen heter Pontus :)

Gullan402
0

Gullan snabba blixten Min lillebrors katt när jag bodde hemma kallades Gullan
Missan Min första katt när jag flyttade hemifrån (hette Ronja när jag köpte henne)
Lisa Tussie Pisen (dåvarande sambos katt)
Skrållan Maja Loke Puma Nickie heter de 3 kissarna jag har nu

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Elin807
0

Min kisse fanns inte heller med på listan, Chilli heter hon. Fast vi var i och för sig ute efter ett ovanligare namn när vi döpte henne, så uppenbarligen så lyckades vi då :D

Chirak-96
1

Mina katter har hetat: Nisse,hona -88-99,

Skorpan, hona -93-06 hon fick 2 kullar: 1. Smulan, Bullen, Mazarin, föddes -95 kull 2 Napolenbakelsen, Mackan, Kakan, Semlan, föddes -96.

Bullen hane, blev kvar hos oss men blev sjuk och tassade vidare redan -97.

Napoleonbakelsen (eller Nappe) som vi oxå behöll,  fick en kull -98 på vintern. Dom hette, Prins Bertil, Drottning Margareta, Carl-Gustav. Sålde alla tre. Nappe fick en tumör i tarmen förra våren så då fick hon tassa vidare, 11 år gammal.

Sudden -03 Vår nuvarande hankatt.

Räddade i julas en liten katt tjej som ingen ville ha, hon heter Maja -07.

På fotot busar Sudden och Maja.

En del namn finns med och andra inte.

Maria
0

Mina katters namn har slutat på tz.

Fritz. Moritz och Lorentz.

/Maria

Johanna
0

Nu har jag en katt som toppar listan Nisse :)

o så har vi Gurra oxå

emmali
0

Jag hittade våra kattters namn:   Zoroo,  Ossi, Findus, Isor, Tiffanni, Lucifer, och Nisse.

Alla namn finns ej på listan men alla är jättesöta.

emmali
0

Skäms jag glömde nästan Tösse.!Skäms

JohannaKristiansson
0

Hmmmm, en del av tidigare katters namn finns med, men inte namnet på katten som kommer hem i veckan. (Första katten på 10år) Han heter Lok :P Visserligen var vi ute efter ett lite ovanligt namn, nästa katt blir antagligen en Lillasyster eller Lillebror…

Utöver katten har jag 4 kaniner, Häxa, Hjortron, Enya och Dollar

SaraC
0

Våra katter heter Lill-Gustav och Gottfrid. Gustav förstod jag nog nästan att det skulle finnas med på listan och det gjorde det, Gottfrid fanns inte med och det misstänkte jag likaså Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Charlie2006
0

Måns fanns med ;) Men inte Elektra som min andra katt heter.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Janneke
0

Jag har inte lyckats hitta varken mina nuvarande katter eller katter som tidigare funnits i mitt liv på listan (möjligtvis har jag blivit förblindad av alla namn och missat nåt, men tror inte det…), vi har kanske en tendens att välja konstiga namn i min familj… Glad Namn som kan nämnas är Elia, Pucko, Salina, Sam, Bubbis, Badger och Helga Glad

[GunillaR]
0

Ingen av mina fanns med

Gotte, Pussi, Trixi, Zenita

Killen
0

40. Gizmo

45. Gustav

51 Ludde

113 Kalle, fast min stavar med C

Men Puma, Bodil och Gnuttan hittade jag inte på listan.

kissmekate.blogg.se

[Hilo]
0

Daisy, Missan, Trisse, Kajsa och Ida samt Frasse

Men har man haft lite över 50 katter så är det inte så konstigt Glad

Dorkiis
0

ingen av mina katters namn hittade jag, men både mitt och sambons var med =P

elkatto
0

pyret ligger som nummer 82:)  jag har en katt vid namn pyret

fast det var inte vi som döpte dem så

birdcherry
0

Pysen på plats 57 och Smusslan fanns inte med hehe

JossanH
0

Katten vi hade när jag växte upp hette Misse.

Ingen katt som jag döpt har funnits med på listan- Fungi, Nibbler och Kattmamman.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Hyrrokkin
0

Hehe, ingen av mina tre vuxna katter eller våra fyra bäbisars (smek)namn finns med. Cool

Julialex
0

Zingo (77) heter min familjs huskatt hemma i sverige :) Min egen katts namn Aziza finns inte med

http://julialex.blogg.se

[Thiah]
0

Hihi jag finns med på 128 plats ;)

spiritedaway
0

Gjorde en sökning och mina kissars namn verkar inte finnas med på listan

elyse
1

Nej, Mao och Castro fanns inte med. Men det trodde jag inte att de skulle göra heller…

IceJossan
0

Ronny och Ragge finns inte med Tungan ute Men familjens tidigare katter  Smulan, Maja och Charlie finns såklart på listan Glad Dock inte Knutte/Grabben.

MarHai
0

Mina odjur heter Gunnar och Bertil. Jag gillar att döpa mina djur till lite udda namn. =) Har tex en kanin som heter Konrad.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

misty89
0

min och och min sambos tre nuvarande katter heter: misty, mindy och Mary. vi hade en katt som hette Missan. och sen har jag några kompisar som har haft kattnamnen: sessan och sixten.

Maria
0

Jag vet en kanin som hette Anna-Karin. Det tyckte jag var så roligtSkrattande

/Maria

Cheapo
0

Nixpix, min katt heter Ansgar (efter Kent's låt "Ansgar och Evelyne"), och det namnet återfinns inte!

Tiggran
1

Jag räddade en katt.När jag åkte hem så sa jag:
-Men lilla Tess då du blöder på tassen.
När jag kom till vetrinär sa hon bara hon hade gått långt.

Jag ringde polisen när jag kom hem och han sa att jag skulle ta hand om katten så länge han leta efter ägaren.Det gick två veckor innan han ringde.Han berätta han hittat ägaren.Jag åkte till den addres han sa.Där prata jag med en man som sa till mig att ta katten.Katten fick namnet Tessy över att hon såg ut som en Tessy.

Men min föra katt Mysis dog. GråterRynkar på näsan

Mina katters namn

1. Charlie
  2. Tigran
  3. KaosOskyldig
  4. MysisOskyldig
  5. Tigran
  6. Tess
  7. SmörjeOskyldig
  8. CheeseOskyldig
  9. Delta
  10. Japp
  11. cookieOskyldig

Alla som är döda har en ängel smilys på sig

Denna kommentar har tagits bort.
stina63
1

Hugo finns med Men jag trodde att Anton var ett populärt namn på katt?

goldenmatten
0

Ingen av nuvarande katterna återfinnes på listan. :) Gunvald och Isak.

Tidigare katter utanför listan, bl a:

• Salem
  • Hilda
  • Råffe
  • Murt

Tidigare katter som finns med i listan ovan:

• Sessan
  • Mimmi
misty89
0

tycker det är lite skojjigt…för jag har haft marsvin och dom har haft namnen busan,sotis och ronja av dom som står bland kattnamnen

Mimmi
0

Mitt eget namn fanns med på listan, men inte min katts namn.
Jag heter Mimmi och katten heter Kropotkin.

Malonne
1

Min katts namn fanns inte med (kanske missade det..), han heter Boris. Jag ska också skaffa en kattunge till nästa månad som ska heta Benedictus. Oskyldig Fast jag vet inte om jag ska stava det 'Benedictus' eller 'Béhnedictus'.. Gillar ovanliga namn :)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Fruerlund
0

Min Olivia (124) fanns med, dock ingen av mina andra 3. Boris, Sverker & Ofelia (smeknamn Mini).

Olivia på bilden. 10år gammal. Hoppas på 10 till. Finns ingen bättre tös.Kyss

ala02
0

Max är med, och försäkrad i Agria, så han ingår i statistiken. Jag kallar jourkatterna för lillpricken och fislisa, så de är med på ett hörn. Tyvärr har jag glömt vad omplaceringshemmet gett dem för namn. Hilton är inte med på listan.

Sen har jag ju haft katter som inte är med på listan, Slim, Uno och Långben.

JohannaEkroth
0

Två av mina, Simon och Rasmus var med. Nytillskottet Saga fanns inte på listan…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mona22
0

Jag har en på listan, 28 Bamse. En Tyra, en Pixel och en Traxxas bor hos oss också.

[Malin]
0

Nr 27 och nr 102 ligger mina på :)

Wille00Moggis
0

jaaaa nr 129 min katt rambo

hindul
0

Min Cesar finns med, men inte Asta och Hildur.

Doris, min systers katt är med däremot. Och Maja som vi hade för många år sedan. Men min kompis katt, Skrutten, är inte med. Han är lika grå som Svinto, en annan grannkatt.

Pappas hund, Bella, finns med bland katterna…

hannaep
0

Men var står Pricken?? :O

Fridoliin
0

Ingen av mina står med :) Elliot (som faktiskt är en hona) Och Lillebror heter dom.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Xenom
0

Även om det inte var jag som döpte honom, men min Sebastian kom in på 142, medan jag människa Mimmi kommer in som 14:e vanligaste kattnamnet :P Jag visste dock redan att det är ett sjukt vanligt djurnamn då jag endast träffat en annan människa som hetat Mimmi, medan jag träffat över ett dussin djur med mitt namn… :)

Aeriel86
0

Min mammas katt heter Heffaklumpen! =)det är lite annorlunda än dom vanligaste…hon har haft flera katter och dom hette Mirra, Tussi, Tokan, Lurvas, Tyson, Gustav, Pysen, Smulan, Gnys, Svinto, Saga… =)

Mina katter jag har och haft hette/heter Silke, Kuben och Tokan.. =)

Min pappas katter heter/hette Tigger, Herman Hedning, Smulan, Mimmi och Lilleman.. =)

Tallullah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har tre katter…Knerten,Putte og Ojoj:)

[Liiillap]
0

Mina tre katter var inte med : Plexus, Buffy och Madara :)

[littleoldme]
0

Charlie fanns med på 72:a plats.

Cadie finns inte med alls :)

Fridaaaa
0

Min findus på 8 plats och in fia på 63 plats haha :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

adirf1
0

Hihi, kunde inte hitta något av våra tre katters namn^^
Jasper, Snoozan & lillplupp(kom inte överens om vad hon skulle heta xD)

jollycox
0

Simba finns på 4 plats men Nino finns inte.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

lukasfelix
0

Strindberg finns inte med ;)

Neonova
0

Min Yoda finns inte med på listan. Inte mina tidigare katter Panther och Kotan heller :)

[chriistina]
0

Våra heter Rurik, MammaKatt/Gumman, Dimma, Diesel och September. Tror inte dem fanns med någon av dem.

Kisseungar
0

Ingen av mina nuvarande finns med, Ziar, Di-Di och Dakota :) Om jag inte missat då

Anna-hfg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tussen är min norska skogskattblandning för det är vad han lämnar överallt.

hindul
0

#132 Bra namn på en skogkatt! Det blir verkligen tussar, eller ludd, överallt. Väldigt mjukt ludd! Jag har sparat allt ludd jag kammat ur pälsen på min skogkattblandning, har tänkt försöka spinna garn av det, eller i alla fall tova ihop det till tyg.

drika
0

Mina var inte med Teddy, Master Jr och Molle:)

Hälsningar

Fredrika

Fridaaaa
1
  1. Maja
  2. Nisse
  3. Smulan
  4. Tiger
  5. Sigge
  6. Simba
  7. Findus
  8. Selma
  9. Lisa
  10. Molly
  11. Morris
  12. Sixten
  13. Missan
  14. Sotis
  15. Felix
  16. Mimmi
  17. Elvis
  18. Sessan
  19. Tusse
  20. Smilla
  21. Alice
  22. Elsa
  23. Doris
  24. Busan
  25. Skrållan
  26. Kajsa
  27. Wilma
  28. Saga
  29. Musse
  30. Måns
  31. Stina
  32. Sally
  33. Linus
  34. Frasse
  35. Zorro
  36. Tarzan
  37. Mysan
  38. Sune
  39. Leo
  40. Siri
  41. Gizmo
  42. Pelle
  43. Ozzy
  44. Simon
  45. Rasmus
  46. Tussan
  47. Bamse
  48. Gustav
  49. Bosse
  50. Alfons

Från 2011, på Agrias sida:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

danitza
3

Tur att mina katters namn inte var med på listan! Gillar annorlunda namn som jag inte har hört förut. Glad

MaxFlickan
1
  1. Maja
  2. Sigge
  3. Nisse
  4. Smulan
  5. Selma
  6. Molly
  7. Findus
  8. Sixten
  9. Tiger
  10. Doris
  11. Simba
  12. Morris
  13. Elsa
  14. Alice
  15. Smilla
  16. Lisa
  17. Sally
  18. Elvis
  19. Sessan
  20. Mimmi
  21. Saga
  22. Siri
  23. Missan
  24. Frasse
  25. Felix
  26. Tusse
  27. Skrållan
  28. Leo
  29. Busan
  30. Stina
  31. Zelda
  32. Kajsa
  33. Sune
  34. Måns
  35. Musse
  36. Ozzy
  37. Zorro
  38. Sotis
  39. Charlie
  40. Wilma
  41. Gizmo
  42. Mysan
  43. Stella
  44. Pelle
  45. Svea
  46. Svante
  47. Alfons
  48. Bella
  49. Tarzan
  50. Ester

Listan gäller topp 50 vanligaste namnen som var försäkrade i Agria Djurförsäkring i augusti 2015.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magrat
0

Ja, då fanns inte min Elmer med på någon av listorna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

elegantbanan
0

Tiger och Leo var familjens två första katter, men katt nummer tre fanns inte med på någon av listorna (Sirius). Inga av mina två egna missar fanns heller med (Audrey och Bilbo). Tycker alla namnen på listorna var riktigt söta och kattiga! 😃

melancholy were the sounds on a winter's night.

Martyparty
0

Vad icke fantasifull jag känner mig. Nummer 14. Alice och nummer 17. Sally har jag här hemma. Dessutom har jag en Lumi, men hon finns åtminstone inte på listorna.

SE*Astinis Ragdoll

Allumania
0

Åke, Wasa, Mutteri, Mikro, Hulda, Vilma, Alma, Sally, Grållan, Trolle, Lisa, Pipen, Lordi, Pippi, Paavo, Ru, Miki, Bamse, Putte, Uno, Kaos, Milda, Misu är katter vi haft/har i släkten.

Mona22
0

Traxxas, Bella och Summit bor hos oss.

[NutellaSmile]
0

Katter vi har/har haft:

Strumpan

Liten

Melissa

Tussilago

Hugo

Sture

Lillan

Stasi

Gosan

Busan - var med i listan!

Musta (svart på finska)

Terror

Hoppsan

Mimmi - var med på listan

Bingo

Ture

Panter

Kurri

Sam

Foxie

Clarissa
0

2, 19 och 22 är mina katters namn. Sigge, Sessan och Siri ^^

LinaLj
0

Inte ett enda hittade jag :). Nuvarande katterna heter Zultan och Köttbullen, jag antar att det är ganska ovanligt…

Therese
0

Hittade ett av tre, Zelda :) Vi har även en Link och en Tifa.

nightingale
0

Min heter Memphis! :)

MaxFlickan
0

Katterna som vi hade när jag var liten hette Misse och Oskar. Mina nuvarande heter Mozart och Max.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Marvel-lous
0

Ingen av mina på listan, har tidigare haft en Moya och Biff, de två som bor kvar heter Myra och Jeremi. 😉

Jessicahagstrom94
0

Alla mina var med :) Oskar

Jessicahagstrom94
0

Laban

Jessicahagstrom94
0

Kozmoz

Mysan_
0

Mysan är glad över att vara på plats 42. 🙂 Nisse hade nog varit rätt stolt som 3:a han med. 🌺❤️😇

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.