sår i huvudet, djupt hål??
Kontakta en veterinär för du behöver antagligen antibiotika till kissen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Kattbett, ser det ut som tycker jag. Eller möjligtvis från en klo, men definitivt orsakat av en annan katt. Brukar vara svårt att få bukt på på egen hand, så det kan vara bra att kontakta veterinär. Hoppas kissen blir bra snart.
Tror med en annan katt har satt tand eller klo därmed hålet. Själv fått detta då Bamse vart ute o slagits med annan grå katt, här tvättas det rent med koksaltlösning i medicinspruta och tar på ringblomssalva, än har jag inte behövt kontakta veterinären då det har blivit för bra efter 1-2 dagar, men annars har vi alltid det i åtanken om ingen skillnad märks eller att såret blir sämre.
Precis som de andra i tråden skriver ser det ut som ett sår orsakat av en annan katt. Rådfråga en veterinär och håll koll på missen.
Klipp bort all päls runt såret. Annars lägger den sig som ett lock över såret. Håll det öppet och låt det läka underifrån. Om det bildas sårskorpa överst så pilla bort den. Risken är att det blir en böld med var som fyller på annars. Fortsätt tvätta och kläm ur allt var.
Kontakta även veterinär för det kan behövas antibiotika för att få stopp på infektionen!
Hur har det gått med kissen?