Försäkring utan %
Finns det någon försäkring som enbart har fast självrisk utan en rörlig del?
Nä det tror jag inte. De bolagen jag känner till har en självriskperiod och händer något mer under denna perioden så betalar man endast den rörliga delen. Jag har t.ex ett år och sedan endast 25% av beloppet.
IF har det.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Precis som #2 säger har If det. Tror dom är det enda bolaget som har det så. Det var därför jag valde dem på djuren. Självrisken ligger fast på 2700 om jag inte minns helt fel.
IF är som sagt det enda bolaget som enbart har en fast självrisk utan % och den ligger på 2500:- eller 4500:-, det får man välja själv vilken av dom man vill ha.
Tack :)
Vi har folksam till både katt och hund.
1500kr i fast självrisk och den perioden är i 125 dagar om jag inte misstar mig, sedan är det 20% av resterande kostnad som vi får betala.
Nackdelen med IF är att om man använder försäkringen höjs premien för nästa försäkringsår med 10-50%. Men visst, de har fast självrisk utan rörlig del.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Utan att var säker så vill jag lägga in en länk för Svedea som säger sig har 130 dagars självriskperiod för fast självrisk. Det står inget om rörlig eller hur stor den fasta är. De har försäkringsbeloppen 25`50`eller 75.000 Svedea är ett nytt försäkringsbolag när det gäller katt.
http://www.svedea.se/katt/vara-forsakringar/om-vara-forsakringar/veterinarvardsforsakring
Tror det lutar åt moderna kattförsäkring. Verkar bli billigast per månad.
Moderna har bara en självrisk och det är 25 % och det gäller 356 dagar.
#10 De har en självrisk 1900. När den är uppnådd betalar man 25% av veterinärsbesöken resten av försäkringsåret upp till 50000kr. Dessutom medicin för 2000 . MR och ct röntgen 5000kr. Rehabilitering 5000.
Första året blir det 97kr/månad. Sedan stiger det med 25%.
# 11 Ja den fasta självrisken är 1.900 kr. Hur mycket försäkring kostar beror på vilken katt man har. De är nog de som är billigast skulle jag tro även om den rörliga självrisken är 25 %. Jag anser det var i mesta laget så jag har valt 15 % i rörlig då jag har Agria.
Självklart kostar det olika beroende på ras. Detta gällde perser.
Jag betalar hellre lite var månad och sedan mer om katten blir sjuk. För har man tur får man en frisk katt :)
# 13 Eller så råkar katten ut för en olycka eller råkar svälja något som tar hela försäkringsbeloppet eller blir sjuk under jourtid. 😃 Jag har varit med om allt detta.
#14 Skulle det ske så finns pengarna. Men jag tror inte jag hade lagt mer än 50000. Kostar det så mycket undrar jag om det är värt att låta katten gå igenom det.
# 15 Det beror på hur gammal katten är. Jag vet en som lånade ihop ytterligare 50.000 pga att veterinären inte såg att den svalt en leksaksmus och den fick ligga inne. Den blev opererad och återställd och vetten blev anmäld men inte fälld.
Själv hade jag en katt som hade njursvikt och jag var både på vårt "lokala" sjukhus akut på jourtid och katten blev inlagd, två gånger och ned till Helsingborg 2 gånger inlagd för operation, och däremellan så tog det prover hos vetten här. Detta var 2004 och försäkringsbeloppet var då 25.000 vilket detta vida överskred.