Första Flytten
Nja, andra flytten om man ska räkna med när jag tog hem honom som kattunge, men jag räknar denna som första riktiga flytten.
Där vi bodde innan bodde vi på markplan och han var ute katt, fick komma och gå som han ville. Han är 2 år och 4 månader. Kastrerad.
Jag var nervös att när vi skulle flytta till höghus att han skulle bli jobbig och han skulle även bli innekatt.
Vi har bott i våran nya lgh i ca 3 veckor, de första 2 veckorna var det lite stressigt och oroligt för honom, mycket jamande, vandrande och var även lite tillbakadragande.
Andra veckan började han kissa inomhus, på alla kläder som låg på golvet, när jag väl tog bort det började han kissa på min nya säng, stora pölar.
Men då tog jag fram den andra lådan och tog in den i köket (där han kissade mest) och han började använda den, vi har även en i badrummet. Nu som först inne i 3.e veckan går han på båda lådorna, han slutade kissa direkt när jag tog fram den andra lådan så jag misstänker att han var lite rädd för badrummet.
Finns både tvättmaskin och en spray doftare där inne så jag misstänker han ev har blivit skrämd när han skulle ha gått på toa någon gång, jag tror mest tvättmaskinen för sprayen är fortfarande på och han går på toa där inne nu trots att den är igång.
Nu då i 3.e veckan är han mkt lugnare och är framme hela tiden, jag har även köpt en takhöjd klätterställning till han som han använder ibland men han föredrar fönsterbrädan och titta ut. Han verkar inte ha några problem med att vara inne.
Jag har inte hunnit stängsla in balkongen så ibland får han följa med ut i sele på balkongen för att undersöka och andra gånger har jag honom i famnen där ute.
Så kort sagt, allt fungerar jätte bra nu och jag är säker på att allt kommer fungera bra framöver också! =)
Vilken sötis! Har själv tre innekatter som har tillgång till en inhägnad. Alla tre är supernöjda, så det kan inte bli bättre!