Vad har din katt för smeknamn?
Såg en motsvarande tråd på en annan sida! Tycker det är väldigt kul med smeknamn. Insåg att jag har tusentals smeknamn till min katt och började skriva upp dem, haha. Har nu en katt till på prov men hon har inte hunnit få så många bra.
Edi - Flompen, Pnorpedorp, Knutte, Lilleprutt, Dutte, Dutteprutte, Fnorfle, Knorkeln, Kråkan, Nedi mfl.
Mimmi - Råttan, Surpuppan
Min katt Ozzy (som inte finns längre) hade några smeknamn och helst uttalades dom med riktigt fjantigt "bebisspråk". Bubbis, bubbilibubb, Bubb, Bubben, Ozzypozzy (och många flera som jag inte kan komma på nu då de va ett tag sen han gick bort) Sen mina nuvarande katter Smirra och Lenny har också några. Lenny - Lennypenny Smirra - Smirr, Smirris, Smirran, Gumman, Gumsilumsan Och ska jag vara ärlig används smeknamnen mer än deras vanliga namn.
Min katt heter Knota men enligt brorsan så heter hon Rubico så det är väl lite ett smeknamn (jag använder det aldrig dock) De smeknamn jag använder är Knot(s) och Knotata Sen blir det mycket "Knooootaa" också :p
Minerva kallas sällan Minerva utan oftare Grisen, Prutten, Kutt, Kutten, Kuttis, Mjutt kutt, Goose Noose, Coot, Nosis, Gosis, Proot samt alla möjliga varianter på ovanstående..! Men vanligast är Grisen då hon både ser ut och låter som en med sin platta nos!
Som oftast Båda: tjockis (tror int jag haft någotdjur som int kallas det oavsett hull), och busar. Lutz: la Lutz, gubben och buspojken. Tuffsan: Tufs, gumman och fjant.
Jag har så sjukt många smeknamn på mina katter så det går inte ens att skriva ner, kommer nog på nya hela tiden också så de får sällan heta sina riktiga namn. Men den som får flest smeknamn är Sigge och det kan vara allt från Nissepisse/pissenisse, Nissefisk, Siggebus till Skitkorv, Gosefis och Snuttegull. Haha stackars katt som får dom här "vackra" namnen. De andra två, Siri och Sessan, heter för det mesta gosegrisarna eller snuttan osv, Sessiless och Sessis används flitigt till sessan ^^
Massa random skit, typ: vännen, hjärtat, älskling, dummer, sötnos, finis, ängel etc.
Han heter Dexter. Min mamma har dock snöat in sig på "Putte" och kallar honom oftare det än hans riktiga namn, haha.
Har två katter och båda har fått flertal smeknamn under de nio månaderna vi haft dom haha
Simpson - Simpa är det vi brukar kalla han mest men Tokjönse, Crazypants och Grabbis förekommer en hel del haha
Gizmo - Gizme, Gizmogrisen, Grabben, token.
Försöker använda deras namn så mycket som möjligt så de inte blir förvirrade men men, kärt barn har många namn haha!😍
Simon: Simonskrutten, Gosproppen, Latkorven, Älskling, Mattes stora pojke, Fastighetsskötaren, Stora pantern, Skalman, m.m.
Saga: Sagaskruttan, Saga speed, Saga bus, Mistluren, Knäppfia, Älskade lilla Saga, Vildkatten, Tröskverket, Snuttfia, m.m.

Frasse - Toker, tokfrasse, tokfrans. Han reagerar mer på dessa än sitt namn 😊
Leeloo kallas gummsiih, lilloo, mysis, gumman, mjaoen.
Hexi kallas hexipexi, pexan, hexan, hex
Typ det😃
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Skitkaytt, bajsmaskin, pisse, pisse nisse…. Kärt barn har mååånga namn :-)
Poppis, poppen puppen puppan pluppan pysen pysan Loppan loppis Skruttan skrutt Gosing P(r)insessan P(r)insen Oftast blir det dock: Lilla Råttan (till båda katterna) eller Låttanpottan Ja nog har kära barn mååånga namn…. 😀
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Båda kallas för gubben, killen, sötnos, älskling, gullis, gaphals, osv.
Nino kallar jag för Ninen, Ninis, busfrö, skitunge.
Simba har som inget eget smeknamn utan det blir ofta gubben.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Russ kallar vi ofta för Russekatten,
Brummelisa kallas för Brumma eller Brumsi
Båda katterna: Korven (fast snarare kååven, vi är hallänningar), busunge, buskatt, kissen (kiiisen), stora flickan (mer "tooa kikkan" på grovt bebisspråk), sötis/sötisen, älskling, mattes "……." osv. Rosita: Sita, Sita-bita, arga kissen (ajaa kiiisen), stora kissen (tooa kiiisen), stygga kisen (kygga kiiisen), Roseluttan mm. Cilla: Sill-i-dill, Cillis, Pipis, Pipunge, Ciiiiiiiilaaaaa, pluttungen, ungen, lilla kissen (kiiisen), bebisen, kattungen, lilla kattungen, mesungen, lopphögen mm. Kanske tre av de enskilda smeknamnen används dagligen av alla i familjen, annars är det bara jag sommanvänder de andra XD
Sheldon- skälldon, shell-brell, gaphals Balder- baldero, surgubben, surkatten , gamle man Frasse- frasse-bus, franson, frasse-fräs
Min katt Dino kallar jag för "lilla kycklingen". Vet inte varför haha. Fast han ser ut som en kyckling utan sin svans iof
Min Audrey kallar jag ofta för Grisen, just för att hon ofta grymtar och har roliga ljud för sig ofta, haha! Hon kallas också Tjocken, Kitty, Korven och Adri-padri. Bilbo blir ofta Bibbi, Bilbi, Bäbbi och Gosen… Tycker det märks väl på deras smeknamn vilka personligheter de har! 😃
melancholy were the sounds on a winter's night.
Mina katter hette Slavica och Nadesta, men kallades kort och gott för Slavve och Nadde!