Döv katt, hur får jag tag i den?
Jag har alltså en döv katt och när han är ute och sitter i en buske eller nåt annat dumt så har jag ingen aning hur jag ska kommunicera med han för att få han att komma till mig. Han är inte mycket smartare än ett bröd så handgester är ganska utslutet. Han älskar dessutom att springa och sätta sig under bilen när vi ska åka någonstans och vägrar komma fram. Några tips på hur jag ska få han att inte springa under bilen?
Hur kan du ha en DÖV katt utomhus?????
Bästa vore väl att hålla en döv katt inne? Har katten redan gömt sig skulle jag nog försöka locka med mat. Att förhindra en löst gående katt från att göra något är nog nästintill omöjligt.
#0 troligen är det skönt och tryggt under bilen o så blir du troligen ganska rolig när han sitter där om du frågar kissen iaf 😉
#1 finns många döva katter som funkar bra ute försvinner ett sinne så kompenserar dom övriga gennerellt sett
Det är inga problem att ha han ute. Han går aldrig långt ifrån huset och han kommer in varje natt. Han följer gärna med mig på promenader i skogen men ibland när vi kommer ibland hus blir han förvirrad av alla saker och sätter sig oftast under en buske tills jag hämtar han.
För att han har en syster som inte är döv som hjälper till att hålla han hemma och vi har ingen trafik där vi bor. Ser inte det farliga med att ha han ute när han är beroende av mig och för det mesta håller sig till mig om han inte leker med sin syster.
Du måste etablera ögonkontakt. Det är väl rätt självklart egentligen. Kan han inte höra dig måste du använda dig av hans andra sinnen och då är synen det lättaste och jag är helt säker på att han kan lära sig visuella signaler.
#7 beroende på marken där ts bor kan känseln vara lättare att använda sig av 🙂

Hur kan katten sitta under en bil när det inte finns någon trafik där?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#9 den sitter under vår bil och det räknar inte jag som trafik
#10 Är det en avställd/skrotad bil?
/Maria
Provat att locka med nån leksak? Tråd på pinne, långt "grässtrå" eller nåt? Om inte doften av mat lockar tillräckligt mycket.
Du kan nog inte lära katten att inte springa in under bilen. Om ni inte har bilen i ett stängt garage vill säga……..
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!