Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 587 ggr
MiroSputnik
0

Fluffiga Garnbollar, var hittar jag det?

Hej! Mina katter älskar att leka med färgglada garnbollar (Ser ut ungefär som de där bollarna vi gjorde i skolan, och som "alla" hade på skolväskan på 80-talet).Dessa fanns att få tag i på de flesta djuraffärer tidigare, i alla möjliga färger. Men nu är de tvärslut.

Detta kan bero på att huvudleverantören av bollarna (Gibbon.se) inte har de i lager längre…

Nu undrar jag om någon vet var jag kan få tag i dessa bollar. Gärna nån som har internetförsäljning, så att jag kan beställa hem ett lager. Det är stor åtgång på dem hemma =)

Någon som vet var jag kan hitta dem?

Allamej
0

Gör dom själv vet jag :) Ta dubbel kartong, klipp till en cirkel, klipp ut ett mindre hål i mitten, sen är det bara att vira garn :)

När du virat så pass mycket att du inte för igenom en garnstump till så klipper du längst kanten på yttersidan av cirkeln. När allt är uppklippt så knyter du ordentligt ihop det hela. Dra bort kartongbitarna och snygga till bollen, klart!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MiroSputnik
0

#1: Jag vet att jag kan göra dem själv. Har gjort ett antal tidigare. Men de duger inte… De får ligga på golvet i all oändlighet, medan en köpt boll blir begagnad direkt. Tror att de är behandlade med catnip eller nåt… Och catnipsprayen som finns att köpa fungerar bara avskräckande. Har provat!

Någon annan som vet?