Utekatt till sommarställe?
Hej, Jag har en katt som snart fyller 1 år. Och nu under sommarn så åker vi till mitt sommarställe ofta. Vi har hittils varit där en gång och då har vi fått lämna katten hemma med några som tog hand om den.
Men nu ska vi dit igen och så undrar jag om det är något att ta med katten dit. Det kan bli lite svårt med för vi har andra som bor där (Släkt) och de har 2 hundar och min katt är halvt hund van och hundarna är inte ett dugg katt van.
Det är även 16 mil dit exclusive båt resa.
Hade du tänkt att din katt skulle få vara ute där?
Jag hade aldrig vågat mig på det med tanke på hundarna och resan. Bättre då att ordna kattvakt hemma.
/Maria
Jag skulle inte vilja utsätta min katt för en lång och dessutom skumpig (på vatten) resa och en massa människor och hundar….. Då skulle jag föredra att skaffa kattvakt, helst någon som kan komma minst 2 ggr om dan eller helst bo hos dig och vara med katten (inte bara ladda upp lite mat)…….
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Jag skulle ta med katten. Du åker ju dit ofta och då kommer de ju vänja sig vid varandra, det är ju bara första gångerna som man får hålla koll på dom. 16 mil är ingen lång resa, min första katt var dessutom med oss på vår båtsemester och han var den enda som inte blev sjösjuk.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag skulle inte våga ta med katten, ifall att det inte skulle gå bra med hundarna eller liknande.
Jag brukar ta med mina katter till mina föräldrar när jag åker dit längre perioder och har alltid funkat klart dom inte tycker resan är så kul, har 16 mil med men det är inte långt och när man väl är framme e de lugnt igen. Min katt hade aldrig träffat en hund och deras gamla hund hade aldrig träffat en katt men dom var mer blyga för varan i början sen gick de bra. Samma nu när det är en ny hundvalp där men dom har blivit bra kompisar nu det är utan tvekan katterna som bestämmer trots att den förra hunden var en schäfer och den nya en collie . Så länge du vet att katten eller hundarna inte är aggressiva så ska det inte va problem. Jag skulle aldrig kunna lämna mina katter längre perioder o jag är garanterad över att dom hellre tar en liten jobbig resa och får vara med mej än att vara hos någon dom inte känner eller känner sej trygga hos. :) Dock skulle jag inte låta den gå lös på ett nytt ställe utan haft den inne:)
Min renrasiga Neva Masquerade kastrerad katt hona åker med mig ofta till landet ca 13mil ibland handlar jag på vägen. Hon jamar lite grann men inte alls mycket. Barn gnäller också. Hon har lärt sig..Jag köpte henne för 11 månader sedan och hon är 3 år nu. Vi har gått runt i sele.mycket och varit med på.midsommar när både hund och människor festade. Hunden var kopplad men hon bryr sig inte och är cool.lugn. Jag sugen på karamellen att släppa ut henne på.landet men är en höns mamma .om två veckor har jag semester .kom med tips som kan hjälpa mig i min barnsliga oro. Hon är en lugn snäll.katt men kan vara tuff. Jag köpte henne av uppföddare för att hon inte gillade de andra katterna. Hon har fått två kullar .Det blir lite ohållbart att stänga in henne i längden eftersom altanen dörren står öppen och vi går in och ut. Jag är rädd att det blir slagsmål och att hon inte kommer tillbaka hon är väldigt nyfiken..Det här är hennes första sommar ure. En helt ny värld har öppnats sig för min lilla flicka.
#6 Släpp ut henne när hon är hungrig första gången, sätt igång matöppnaren efter några minuter, så är chansen god att hon kommer som ett skott.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus