Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1019 ggr
ElisabethB
0

Klösträd - en fundering..

Jag är på jakt efter ett bra klösträd till mina katter. Det ska vara stabilt, så stort som möjligt och får inte vara takhöjd eller över 185 cm. Ett önskemål är att pelarna ska vara utbytbara, men är inget krav.

Tar tacksamt emot tips, gärna i form av länkar!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[HundochKatt]
0

Zooplus har många bra till vettigt pris, så du kan ju kika där kanske?

OberonsMatte
0

"Stabilt och utbytbara pelare" = Kattens No 1 (vars klösträd och klösmöbler finns i många varianter).

Varför kan det inte vara takhögt eller över 185 cm? Går det att ha ett takfäste på klösträdet? I så fall kan man kanske köpa ett takhögt träd (t.ex. Rundetorn) med skippa en pelare eller byta ut den mot en kortare.

Sajtvärd Katter iFokus

FruFilur
0

Jag kommer aldrig köpa något annat än träd från PetFun (www.petfun.de) någonsin, kanonbra kvalitet till inte alldeles ohemula priser. Våra äldsta träd från dem är ~ 6 år nu, och de ser inte ens använda ut…

De poppar ibland upp på utställningar i Sverige. kan rekommendera att botanisera hos dem då…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

ElisabethB
0

#2 Att det inte får vara takhögt beror på att jag tvivlar på att taket skulle tåla det slitaget… Jag vet inte hur det skulle fungera med takfäste, så jag vet inte om jag vågar..

Över 185 cm blir svårt med tanke på att jag har ca 220 cm takhöjd och tänkte att det kan vara trevligt för katterna att kunna använda hela klösträdet..

I övrigt tackar jag alla för tips och ska självklart kolla på de!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

FruFilur
0

Vet inte var i landet du bor, men till helgen nu (6-7:e juni) kommer PetFun till Örebro och NERK's kattutställning och har monter där; ett ypperligt tillfälle att "klämma och känna"

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu