Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 792 ggr
Ellen89
2

Inte en bra dag for katten Aurora...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aurora har kissat mer pa olika stallen, det verkade som hon gick hela tiden och forsokte kissa. Sa vi akte till Vet idag och kollade. Efter urin test osv har hon fatt antbiotiker och ny mat. Nar jag tog ut henne hemma hade hon kissat ner sig lite sa hon fick bada ocksa. Tror inte jag ar sa popular just nu 😇

Magi-cat
0

Stackars Aurora!

Det syns riktigt vad hon tänker! 😉

Hoppas hon blir bra snart!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ellen89
1

#1 Ja stackarn, ville inget hos Vet alls (satt i hornet hela dan) hoppas nu att  hon blir bra. Har inte henne forsakrad for vi tankte att det blir vall  inget som kan bli fel med en inne katt? 🤪

Uppkatten
8

#2 I så fall tänkte ni helt tokigt, innekatter kan bli "hur sjuka som helst" och det blir de också - förr eller senare. De kan lätt drabbas av övervikt och sjukdomar som är relaterade till övervikt (t ex diabetes). Läste att ca 20-40% av svenska katter är överviktiga. Katter (inkl. innekatter!) kan även drabbas av allergier/klåda, förstoppning, diarré, hårbollar, urinvägsproblematik, tumörer, andningsproblem, svälja främmande föremål, drabbas av magont, de ramlar ut genom fönster och ner från balkonger, de får frakturer och stukningar under lek inomhus o s v. Och när sådant här händer då blir det dyrt! Ofta många tusen, ja t o m tiotusentals kronor. För veterinärvård är otroligt dyrt i dag. Tyvärr är det många som resonerar ungefär som du.  Trots att det ju egentligen är helt ologiskt att tro att en varelse skulle hålla sig frisk bara den hålls instängd. Kroppen utsätts ju ändå för virus/bakterier/belastning/åldrande/saker som kan gå fel inuti kroppen, olyckor o s v. Gissar att din katt kommer att vara ordentligt försäkrad framöver, nu när du har sett hur det blir med katter - förr eller senare. Mitt inlägg är mest tänkt för att få andra som läser tråden och vars katter ännu är oförsäkrade att tänka ett varv till. Antingen försäkrar man sin katt eller så ser man till att ha en rejäl summa pengar på banken avsedd för katten.  För som kattägare har man skyldighet att kunna hjälpa sin katt den dagen katten blir sjuk eller skadad. Håller tummarna för att din katt snart är frisk o glad igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Ellen89
3

#3 Tack sa mycket, ja vi ska kolla pa forsakring nu, det vart dumt att tanka sa, men vi tankte nog inte sa mycket om saken da vi raddade henne. Och sjalvklart tar vi hand om henne om hon bliir sjuk. Idag blev det 'bara' $466 AUD - 3052.79 SEK.

kattöga
2

Lilla Aurora! Hoppas hon hämtar sej från sitt traumatiska bad och problemen med kisseriet snart! 🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow!