Vom og Hundemat för katter?
Vad tror ni om detta som kattmat?
http://www.zoo.se/produkter/katt/kattfoder-kattmat/fryst-farskfoder-barf-for-katter/fryst-spannmalsfri-kattemat-orginal-34.html
Bra/dåligt? Visste inte att VoM gjorde färskfoder för katter 🤔
De påstår att det är helfoder, men jag anser inte att det kan vara det med tanke på det fattiga innehållet och de har inte tillsatt vitaminer och mineraler för att bli ett foder man kan ge varje dag, dag ut och dag in och år ut och år in.
Som en del av kosten är det ok men jag skulle aldrig fodra med bara det.
#1 Typiskt, tyckte väl att det var för bra för att vara sant. Får stanna på torrfoder så länge och hoppas på att MUSH levererar i höst 🙂
Ja, i sommar eller till höst kommer de och det blir säkert ett riktigt bra foder, då Mush samarbetar med Matilda Eriksson som skrivit boken Barf mat för en riktig katt. Sist hörde jag att alla tre sorterna var ute för provsmakning, men vet inte mer än så.
Förvisso gör jag all kattmat själv (förutom lite blötmat när jag glömt tina), men ska bli kul att testa och kanske köpa då och då om jag inte hunnit med att göra eget.
Men visst kan du börja prova lite och bjuda på smakbitar av Vom og kattemat, medan du fortsätter med ditt vanliga foder.
Vi gav det till våra katter som komplement till torrfoder och dom spydde av den. Vi gav bort dom sista till sambons föräldrar som också har katt och även han spydde upp all maten. Så inget som jag rekommenderar.
Förmodligen handlar det om en ovana för katten. Det är stor skillnad på rå mat och torrfoder.
Nej, det gjorde det inte och jag är mycket väl medveten om att det är skillnad på rå mat och torrfoder. Det tror jag alla vet!!
Ursäkta att jag tolkade det som att du gav din katt bara torrfoder utöver vom og kattemat.
Finns faktiskt många skäl till att en katt spyr upp maten och det kan tex. vara ovana, eller att den ätit för fort…. men jag hade väl fel då.