Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatusdjurskydd
Läst 1031 ggr
[[eskils_]]
9

Tips från Katthemmet i Vaxholm

Sommaren närmar sig med stormsteg och många åker iväg till sommarstugor och campingplatser. Det är också många som tar med sig sina husdjur på semestern. Om man ser till att ID-märka och registrera sin katt så är chansen mycket stor att man får tillbaka den om katten skulle försvinna.

En katt som är omärkt och omhändertas av myndigheterna anses vara ägarlös och därmed är risken för avlivning stor.

http://www.webfinanser.com/nyheter/2573468/id-markning---ett-sommartips-for-kattagare/

[[eskils_]]
0

Puttar upp viktig information.

[awo]
0

Jag märkt min chipp och tauering

OberonsMatte
2

Mycket viktigt att tänka på, och glöm för allas skull inte att ägarregistrera katten! En ID-märkning som inte är ägareregistrerad med gällande kontaktuppgifter är värdelös och fyller ingen funktion!

Det är oerhört frustrerande för polis, veterinärer, katthem och enskilda upphittare att stå med en id-märkt katt som inte är registrerad i något ägarregister.

I det största och mest kända kattägarreistret Djur-id (Svenska Kennelklubben) registreras inte uppgifterna förrän ägaren har betalat in engångsavgiften. I Sveraks register är registreringen gratis, men registret är nyare och inte lika välkänt. Säkrast är att registrera märkningen och ägaruppgifterna i båda.

Sajtvärd Katter iFokus

[awo]
0

3 sökte  på djur id hitta inget så hur gör jag