Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 683 ggr
ElmerKrudd
0

Sluta kissa i buren.

Alltså, en av mina katter envisas med att vara i min kanins bur när han inte är där. Hon äter hans mat, vilket inte gör mig nå, men hon kissar även i hans bur. Förvisso kissar kaninen i kattlådan också, men det blir liksom ofräshare när hon kissar i buren. Han har en låda i buren han med, men hon använder inte den. :P Nån som har nå idéer på hur jag ska få henne att sluta? :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[[pimey]]
0

Tycker du ska se till att katten inte äter kaninmaten också! Är katten kastrerad?

ElmerKrudd
0

Alltså, hon äter havregryn. Det är inte direkt något konstigt hon får i sig :P Självklart. Alla mina djur är kastrerade. Den här katten är väldigt speciell, inte större än en 6månaders kattunge fastän hon blir fyra i år, inte är hon särskilt smart heller. Inte som andra katter helt enkelt.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

OberonsMatte
0

Det är nog svårt att få en katt att sluta kissa där det finns grävvänligt material och det dessutom redan luktar både kiss och bajs.

Enda sättet är att försöka få katten att uteslutande föredra sin egen toalett - och det gör man genom att göra lådsituationen så attraktiv som möjligt utifrån katters naturliga behov.

Hur många lådor (och katter) finns det?

Var är lådorna placerade?

Vilken typ av lådor är det?

Vilken sorts sand är det i lådorna?

Hur ofta rensas lådorna från kissklumpar och avföring?

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
0

Är det liknande material i kaninburen som kattlådan?

ElmerKrudd
0

#3 Hur många lådor (och katter) finns det? -Finns två katter och två lådor :) Var är lådorna placerade? -En av lådorna är placerade mittemot kaninburen, den andra inne på toa. Vilken typ av lådor är det? -En med lock och en utan. Vilken sorts sand är det i lådorna? Everclean Kattsand. Hur ofta rensas lådorna från kissklumpar och avföring? -minst en gång om dagen. #4 Nej inte precis, han har spån och halm och det är everclean i kattlådan :P