Kattsand överallt
Är det någon som kan rekommendera en bra klumpbildande Kattsand som stannar i lådan? Haha. Jag har testat en del både dyra och billiga märke men har inte hittat "rätt" än. Den jag testar just nu är Ica premium klumpbildande. Den är bra i lådan, men sämst när det kommer till att stanna i lådan. Den är verkligen i hela lägenheten. Finns det någon sand med större korn?? För det är väl det som är problemet, att den fastnar i tassarna. Gärna billig.. Har två katter som skiter o kissar mycket så det går åt en hel del sand.. Tack!
Klumpe, klumpbildande tycker jag är jättebra. Den stannar kvar i lådan även fast det inte är jättestora "korn" och då kodtar den ungefär 70 kr för 20 liter på öb. :)

Man får Kattsand överallt.. sågott som oavsett märke!
Kan man hålla det till badrummet får man vara glad.
Bäst blev det när jag sågade hål i dörren och satte in kattlucka.. samt slängde kattlådan efter några veckor!
I början kom de in för att bajsa/kissa.. då stängde jag dörren till toa.. till slut gjorde de sina behov utomhus.
Nu bor jag ju i hus på landet.. fattar inte att jag inte skaffade kattlucka med en gång.. skönt för mig.. skönt för katterna som kunde gå och komma som de ville!
Framförallt var det skönt att slippa gå upp klockan 4 på natten för att släppa ut dem!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Har du provat Ica Basic klumpbildande? Vi använder den. Stora korn, klumpar sig bra, billigt. Dock tror jag inte att det någonsin kommer att finnas Kattsand som helt stannar i lådan tyvärr.
Tack för tipsen :) Har inte testat ica basic, men har ica premium med doft nu o den e verkligen kass.. Hade pussi innan och den stannade iaf i badrummet så har köpt den nu o ska slänga ica sanden. Det där med plattor låter snart :) dock har jag väldigt litet badrum så tror inte det får plats :/