Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1661 ggr
Emmah4
0

Långhårig eller korthårig kattunge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite oviktig men ack så rolig fråga! Långhårig eller korthårig katt?

Cahira
1

Ser ut som korthår.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Emmah4
0

Ja jag tyckte också det :) 4 veckor är han ungefär.

Emmah4
0

En till bild

Emmah4
1
MaxFlickan
2

Min blivande kisse vid 4 veckor, han blir nog långhårig skulle jag tro :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Emmah4
0

Men så fin 😍 vad är det för ras?

MaxFlickan
0

Bland ras :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Emmah4
0

Jag vill ju gärna hitta en långhårig. Men är så svårt :/

MaxFlickan
0

Joo, jag veeet! Har du kollat nåt katthem?

Emmah4
0

Ja hela tiden, och även privatpersoner :/

Emmah4
0

Har letat i ett år nu….

MaxFlickan
2

Känner till det där, tyvärr. Kanske du måste börja leta bland raskatts uppfödare?

OberonsMatte
6

#8 Vill du ha en långhårig katt så är mitt tips att hitta "din" ras (utseende och temperament) på den seriösa raskattmarknaden. Det finns mängder av raser med längre päls.

Även huskatter kan ha längre päls (när båda föräldrarna råkat bära på långhårsanlaget), men jag avråder bestämt från att gynna oseriösa personer som använder registrerade raskatter i oregistrerad blandrasavel och därmed producerar fler huskatter (som säljs för ett högre pris enbart p.g.a. att pälsen är lite längre). Pengar direkt ner i huskattuppfödaren ficka, utan att denna behövt lägga ner ens bråkdelen av det engagemang, den omsorg eller de utgifter och kostnader som registrerad raskattavel och uppfödning innebär.

Sajtvärd Katter iFokus

MaxFlickan
2

Menade att han var huskatt, inte blandras. Visste inte att det var skillnad på det, sorry :) Varför i hela friden skulle man para en registrerad raskatt med en huskatt??🤔

Emmah4
3

Jag vill ju gärna hitta en kattunge från ett katthem i första hand, men jag förstår dur du menar med att inte stödja sån typ av "avel".