Upphittad katt Eskilstuna
Vid vägkanten längs mälarvägen, nedanför hunddagiset, ligger en död katt. Det är en korthårig svartsköldpaddshona med vitt fram på bröstet och på alla fyra tassar. Katten har inget halsband och jag kunde inte se någon öronmärkning. Jag hittade den runt kvart över två när jag cyklade hem från stallet och den verkar ha legat där ett tag. Är det någon i den delen av Eskilstuna som saknar en katt med den beskrivningen?
Var mer kan jag lägga ut det här för att hitta ägaren? Känns hemskt att katten bara ska ligga där utan att ägaren vet vad som har hänt med den.
/Matilda
Jag har delat på livbojens facebooksida, som är ett katthem i Eskilstuna :)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Du kan lägga ut det på Kattpolisen i Fokus, på olika facebooksidor (typ Vi längtar hem, Efterlysta djur och liknande sidor). Du bör också anmäla till polisen på tfn 11414 och be att de åker dit och kollar av katten med en sk chipläsare. Eller om någon veterinär eller katthemmet kan kolla efter ev. chipmärkning?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
På Vi längtar hem finns en efterlysning som är några månader gammal av en svartsköldpadda. Gå in på Vi längtar hem på Facebook. Skriv in Eskilstuna i rutan där det står "Sök i den här gruppen". Kolla på ett inlägg daterat den 27 januari rörande en katt som heter Peaches. Kan det vara samma katt som den du hittat?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har lagt ut det på facebook och bett folk dela, det ligger även ett inlägg på livbojens facebooksida. Har tittat på den efterlysningen men det är inte samma katt.
/Matilda
Håller med #2.
Du kan också lägga ut information i den här sajten, som är för sköldpaddstecknade katter: