Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 994 ggr
Mole
0

Hjärtfel

Fick avliva min 3.åriga exotichona igår….Förlamad i bakdelen. Enligt jourhavande vet så var det en trombos/propp, alltså ett medfödd hjärtfel. Sorgligt och tråkigt med en så ung katt.

Lyla
0

Beklagar 😕 Så sorgligt

MonicaLagerquist
2

Beklagar det som hände din katt.

Hör av dig till ppfödaren det är ju något hin/han behöver veta.

Stolt ägare till tre La permer

kattöga
0

Beklagar din förlust! Så sorgligt och så svårt att förlora sin kattvän! 🌺🌈

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Rafflan
0

Beklagar :(

Konstaterade dem att det var ett hjärtfel? finnas massor med orsaker som kan ge propp.

Mole
0

Ja det sa vet. att det va. Alla symtom visade sig att det var trombos, men inget går ju konstatera utan obduktion.

Em_
1

Beklagar förlusten 🌺

#4 När proppen sitter just där brukar det vara hjärtfel. 
Här har någon varit med om ungefär samma sak. Varför den ägaren inte åkte in akut med katten förstår jag inte, men veterinären förklarar förloppet rätt bra.  javascript:nicTemp();

Rafflan
0

#6 tänkte mest att man informerar uppfödaren om det som hänt, men har det inte hänt innan behöver hon inte sluta avla på linjerna då det finns fler orsaker till att proppar/trombos uppstår.

Frida&Chira
0

Vår katt fick HCM vid tre års ålder (upptäcktes då), vid 7 års ålder fick hon också avlivas av blodpropp i bakdelen :/ Jätte tråkigt, jag beklagar verkligen! :(