Appen "Human to cat"
Det finns en app som heter "Human to cat" och den ska översätta det du säger på kattspråk. Den har även ljud från olika katter som jamar. Är det någon här som har testat den på eran katt och hur reagerade den? Jag testade på min idag och hon blev helt till sig. Hon sprang runt mig i soffan och jamade och kurrade tillbaka. Kan tillägga att hon nästan aldrig jamar, hon kurrar mest. Sen bet hon mig löst i kinden en gång och sen på armar och ben. Hennes pupiller blev nästan så stora så ögonfärgen inte syndes.
Oj då hihi, låter kul! Får jag nog ta och testa :) En av mina katter blir helt till sig och kurrar och har sig när jag spelar en video som Arken Zoo gjorde för ett par år sen, "Kattmyntatröjan". Den finns inte kvar på nätet men det är massa katter som "sjunger" en julsång.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Haha! Spelade den för en av katterna och hans pupiller blev gigantiska och så smög han runt hörnet för att spana. Nu smyger han runt i lägenheten för att hitta inkräktaren. Stackaren. Ska nog inte använda appen mer, men det var ett roligt försök. :P
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Hahaha ojoj den ena katten blev helt till sig!! Supergosig och spinner och gosar, även med sambon som hon annars inte bryr sig så mkt om. Kul grej! Men förstår inte riktigt bilderna på katter där man trycker, vissa låter ju som arga ljud fast bilden inte ser ut så.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#3 eller hur låter en del arga! Råkade också klicka på en sån vilket skrämde två av katterna. Känns som att bör vara förklaring i text istället för bilder.
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Mm man får lära sig vilka man ska trycka på och inte så man inte retar upp kissarna…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus