Perserhane utlånas för parning
Så du vill alltså para din perser med en hona av valfri ras? Bistå med mer blandrasavel med andra ord. Och det godkänner din perseruppfödare? Är han såld för avel eller sällskap?
Oj, jag trodde inte det gick att tolka mitt inlägg på ett sådant sätt. Det är inte tal om några blandras ungar här inte. Hanen ifråga är en shaded silver perser (med stamtavla). Honan jag söker är shaded silver/golden perser (med stamtavla). :)
Haha jahaaaa ok :) sorry! Ja inlägget är lite otydligt så det misstas lätt som de ;)
Ja det står ju "lämplig hona" i första inlägget, så det kanske är valfritt hur man tolkar det?
Jag såg det som att det är en annan perser som sökes då detta är den enda lämpliga honan jag kan komma på :)
TS om du lägger in detta på perser.ifokus istället så tror jag att du får mer relevanta svar. 🙂
Skriv ut mer info om katten skulle jag råda till=) Då jag söker hanar till mina honor vill jag kunna tex läsa hälsotester katten har gjort tex HCM (och andra tester som är relaterad till rasen) Samt veta vad katten heter eller länk till stamtavlan i annonsen så man kan provpara för att se tex inavelsgraden mm.
Bär din hane tex något recessivt färganlag som du vet är det även bra att skriva de i annonsen.
Vart kommer din hane i från ? Maila mej gärna på skogsalvans@hotmail.com