Lite skryt
Måste ju få skryta lite 
Först fick den här bilden ett eget reportage i vår lokaltidning Nya Åland, sedan hedersomnämnande i nr 31/2006 i Hemmets Journal i en kattbildstävling med flera tusen inlämnade bilder, sedan utsåg fotoklubben Obscura i Mariehamn bilden som "Årets Bild 2006".
Nu har Österbottningska kamerasällskapet tagit den med i en årsutställning som tydligen startade i Seinäjoki. Det var först en tävling bland österbottningska fotoklubbar + Obscura från Åland där jag deltog med bl.a. Jomsanbilden. Sammanlagt 554 bidrag hade inkommit från 8 olika fotoklubbar. Några fick hedersomnämnande men sedan valde dom också ut foton till utställningen och där tog dom med Jomsan. I morgondagens Nya Åland kommer det ett reportage om vad Obscura fick med till utställningen med text och bilder. Hur kul som helst med tanke på hur lite jag gjorde då jag tog bilden. Ett ögonblicksverk kallar jag det. Så

Grattis! Det är verkligen en himla effektfull bild, så jag förstår att den får vara med överallt.

Grattis… En underbar bild… :-)
Jisses vilken läcker kalenderbild på en underbart vacker misse!
GRATTIS till alla utnämningarna!
Tack, tack.
Grattis! Väldigt fin bild!
Vilken bild och vilken katt….!!!!
/Maria
Rätt vinnarkatt!

Vad kul, att den vackra bilden ff engagerar!
Stort GRATTIS till fin katt och att den fick visa upp sig lite varstans
Tusen tack. Ja Pia … inatt då jag skulle sova kom jag på det att det är synd att jag inte tog flera bilder då Jomsan sov på soffbordet men jag var på väg ut med en väninna. Jag tog bara den här bilden och den blev som den blev.

Ah, det är lätt att vara efterklok - och den blev ju så underbar denna enda:)

Grattis! (; Vilken underbar bild!

Åhhhh så vacker bild!!! Är inte ett dugg förvånad över att det uppmärksammats på flera ställen..ett välment grattis ifrån mej o katterna!!
Tack 
Grattis :D