Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1341 ggr
ToulouSelma
7

Spannmålsfritt till kastrerad katt

Hej! 

I dagsläget ger jag mina två katter Applaws torrfoder kyckling och Mjau blötmat kyckling och kalkon. Jag tycker dock att min ena katt är något rund. Funderar därför på om jag ska välja ett foder särskilt anpassat till kastrerade katter. Vad tror ni om Kingsmoor Pure katt steriliserad? Eller finns det andra bättre spannmålsfria foder för kastrerade katter? 

Tack!

Applaws

Cat Adult Chicken

Torkat Kyckling Kött (min. 59%), Torkad Potatis (min 4%), Kyckling Färs (min. 9%), Fjäderfä Oil (min. 9%, Källa av Omega 6), Fjäderfä Gravy (min. 3%), Betmassa (min. 3%), Torr Hela ägg (min. 3%), Brewers torrjäst, Laxolja (källa till Omega 3), Mineraler, Cellulosa växt Fiber (min. 0, 4%), Natriumklorid, Kalciumkarbonat, Seaweed / Kelp, Cranberry, DL-metionin, Kaliumklorid, Yucca extrakt, Citrus extrakt, Rosemary Extract.

Kingsmoor

Pure Katt Steriliserad

Kyckling, Potatis, ärtor, Hydroliserat animailiskt protein (kyckling), Animaliskt fett (kyckling), Färsk kycklinglever och -hjärta, Morötter, Fiskolja (kallpressad), Mineralämnen, Linfrö, Lecitin, Kondroitinsulfat, Betfiber, Cikoriarot, Glukosamin, örtblandning: (yucca, Nässla, Alger, Kamomill, Maskros, Lakritsrot och baldrian)