Slagsmål
Nu har katten varit i slagsmål igen, tydligen. Mamma berättade att han hade kommit hem utan halsband och med en klo (!) utstickande från huvudet 😮
Känns inte så kul att behöva oroa sig men samtidigt finns det väl inget att göra åt det, antar att det är nackdelen med att ha utekatt. Har ni råkat ut för att er katt hamnat i slagsmål? Oroar ni er för er katt när de är ute och röjer eller litar ni på att de inte ger sig in i något de inte kan klara av?
Nä jag har mina katter inne då jag inte vill att de ska bli skadade och de har dessutom en rastgård vilket jag tycker man bör bygga om möjlighet finns. Såhär är de att ha utekatt och man får ta det, de tävlar om revir och det innebär slagsmål vilket du inte kan påverka om du låter han vandra fritt ute
#1 Haha jo, det är det såklart, men det innebär inte att jag inte oroar mig för honom ;)
Jodå nog har våra katter kommit hem med småsår från vad som antagligen varit slagsmål. Vår gamla katt (numera död) hade ett par jack i öronen😃. Vi oroar oss inte särskilt såvida de inte är borta längre än normalt.