Katter iFokus

Katter

Etikett: allmÀnt-kattprat
LĂ€st 11819 ggr
[Mustangcab]
18

Katthus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En röd liten stuga - med vita knutar😃

[Mustangcab]
8

Om husse Ă€r duktig pĂ„ att snickra sĂ„ fĂ„r man en sĂ„n hĂ€r fin stuga😃Matte har tagit foton under tiden sĂ„ det finns att fĂ„ beskrivning pĂ„ hur man gör. Kojan Ă€r isolerad med frigolit runt om. Den stĂ„r inne i rastgĂ„rden. Nyfikna Ă€r de😂

[Mustangcab]
7

HÀr inspekterar Memmiz kojan. Han vÀger 6.2 kg sÄ kan ni se propotionerna.

[Mustangcab]
10

HĂ€r tar husse mĂ„tt pĂ„ den största katten som Ă€r Cinzi för att fĂ„ rĂ€tt storlek pĂ„ ingĂ„ngen.😂

[Mustangcab]
8

HĂ€r Mozzan inne i kojan😃Matte har lagt valeriana inne i den😂De vita prickarna Ă€r frigolit. Matte röstade för fönster ocksĂ„ med gardiner men fick tummen ned av husse😃Grannfrun föreslog fönsterluckor😂

Har ni nÄgot ni vill frÄga om angÄende kojan sÄ Àr ni vÀlkomna.

Kaiia
3

Awesome den Àr ^^

SajtvĂ€rd pĂ„ Lajv och medarbetare pĂ„ Ätstörningar :)

Rödis
1

Kan man bestĂ€lla och vad Ă€r priset isf? Den Ă€r bara för en katt i taget förmodar jag
?

[Mustangcab]
2

BestĂ€lla kan du nog göra men det tar sin lilla tid.😂 Denna har han lovat att göra i 5 Ă„r. Det som kostade var trĂ€panel och fĂ€rgen ett par hundringar resten fanns hemma. Den Ă€r för flera katter. Det Ă€r dĂ€rför som han gjorde den dĂ„ vi har en sen tidigare för 2 katter fast inte som vĂ€ger 7 kg st. Om du ser pĂ„ andra och tredje bilden sĂ„ ser du hur den Ă€r storleksmĂ€ssigt.

[Mustangcab]
2

HÀr Àr ett foto pÄ det gamla. Samma katt som bild i # 2

Lynx_
1

VĂ€ldigt fin! đŸ™‚

[Mustangcab]
0

# 9 Tack😃

AnnikaMargareta
0

Vilket jĂ€ttefint hus, rĂ€cker det verkligen att mĂ€ta huvudet för att veta att man gör en tillrĂ€ckligt stor ingĂ„ng? Är det inte magen som Ă€r störst?  Vad Ă€r det för matrial pĂ„ taket? Jag har ocksĂ„ funderat pĂ„ att göra ett katthus, funderade pĂ„ vanlig vaxduk men det dĂ€r var ju finare. Ger huset nĂ„gon vĂ€rme pĂ„ vinter sĂ„ att de kan gĂ„ in och vĂ€rma sig dĂ€r dĂ„ det blir kallt eller varför har du frigolit?

[Mustangcab]
3

Det Ă€r tjĂ€rpapp pĂ„ taket. Det Ă€r som blev över nĂ€r vi gjorde vĂ„r altan. Man mĂ€ter dĂ€r katten Ă€r bredast och Ă€r det en britt med ett vĂ€ldigt brett ansikte sĂ„ mĂ€ter man dĂ€r. Magen Ă€r inte sĂ„ stabil som huvudet som innehĂ„ller kraniet den Ă€r mera degig😂

Frigoliten Ă€r  till för isoloreingen. Den hĂ„ller garanterat vĂ€rmen Ă€ven i minusgrader och den Ă€r isolerad runtom.

SÄ hÀr ser den ut utan frigolit och utan panel och tak.

[Mustangcab]
4

SÄ hÀr ser den ut nÀr det Àr frigolit inne fast han har inte lagt pÄ taket Ànnu.

[Mustangcab]
1

Frigolittaket sÀtts pÄ plats

[Mustangcab]
1

SpĂ„nskivan har lagts över frigoliten pĂ„ taket och nu har det gjorts en markering dĂ€r öppningen ska vara, observera det Ă€r inte pĂ„ taket😃

[Mustangcab]
1

HÄlet sÄgas upp

[Mustangcab]
2

Panelen Àr pÄspikad och mÄlas

[Mustangcab]
4

Taket pÄ plats men det togs bort dÄ det mÄlades.

svartnagellack
3

Hej!

Jag hĂ„ller pĂ„ med ett examensarbete om katthĂ„llning utomhus och hittade din bild pĂ„ det fina röda katthuset. SĂ„ nu undrar jag om jag skulle kunna fĂ„ anvĂ€nda din bild pĂ„ katthuset i min presentation som exempel pĂ„ hur ett katthus kan se ut? 

Tack pÄ förhand!

Med vÀnlig hÀlsning, Elin

Jassan
3

Men Äh sÄ fint hus!!!!!!!!!!!!

Skrattade högt dÄ jag sÄg hur husse mÀtte för att se hur stor ingÄngen skulle vara! SÄ söta ni Àr!

https://jazzans.wordpress.com/

Sigge_Roos
1

JĂ€ttefint katthus !

Har precis skickat en bild till Smillas Husse, vad jag vill att han ska fixa ;-)