Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1743 ggr
Zekina
2015-03-24 15:45
0

Leksaker

Vill ha lite tips på tåliga leksaker :) Dom jag köper hinner knappt hur påsen innan de är helt sönder…

Sealle
2015-03-24 17:14
1

Piprensare! Det är min katts favoritleksak nummer ett. Han kastar dem i luften och fångar, eller apporterar dem när jag kastar. De kan lätt knytas fast i ett snöre (jag brukar bara hålla de i handen men då händer det att fingrarna får lite stryk) och jagas efter om du orkar springa omkring :) Annars är fjädrar rätt tåliga, min katt försöker dock käka upp dem så han får inte leka med dem på egen hand.

Rumblebee
2015-03-24 17:22
0

Studsbollar kanske?

Ellismakaroner
2015-03-24 17:43
0

Boll av aluminiumfolie? Min katt älskar det.

burmamys
2015-03-24 19:05
0

Simon tuggar glatt i sig möss och fjädrar så fort han kommer åt dem, men den här rår han inte på haha 😉

http://www.supercat.se/kattleksaker/kickeroo-cow.html

Zekina
2015-03-24 19:18
0

#3 aluminiumfolieboll är bara roligt ibland.. #4 Den hade hon nog gillat! Tack för tipset :)

BIEE
2015-03-25 08:14
0

Studsbollar brukar vara roliga. Små sådana, ca 2 cm stora. Tillräckligt stora för att kunna ta i munnen men inte så små att dom kan sväljas. Jag har fått mina ut automater i mataffärer. Men jag har sett att de finns i t ex leksaksaffärer. Min tidigare kisse älskade dessa bollar han apporterade de och jag kastade iväg. En favorit var att få rusa ner i trappan efter dessa bollar. Hade jag ingen möjlighet att kasta så puttade han ner bollen själv men det var inte lika kul, den fick inte lika stor fart. 🙂 

Mina nuvarande missar apporterar inte men leker mycket med dom ändå.  Dom är ju mycket lätta att tassa till och jaga.

Sy/virka sina egna möss/leksaker är lätt. Fylls sedan med torkad kattmynta. Då blir dom ofta hållbarare och framförallt billigare. Finns många förslag på nätet om man inte fantiserar själv.

Laserpekare vet jag att många katter gillar (vilsamt som matte: man sitter själv still och katten jagar 😃) Mina förstår dock ingenting, Tittar på mig som om jag är tokig. Där får man som alltid pröva sig fram, dom är ju olika våra pälsklingar.

Lycka till!

Bästakompis
2015-03-25 08:37
0

Sy eller virka själv. Köpta leksaker är gjorda för att gå sönder fort så att man ska köpa nya. 👎 Istället för fjädrar, sätt på små tygremsor eller virkade band, de fladdrar lika roligt men är betydligt hållbarare.