Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1134 ggr
Liel70
0

Eukanuba Top Condition

Hej! Är det någon som provat Eukanuba Top Condition? Och isf vad tyckte ni?

kattöga
1

Jag har inte provat det fodret. Och jag tror inte att jag kommer att prova det heller, eftersom det innehåller både majs, ris och framför allt för att det innehåller fiskmjöl. Det verkar inte innehålla sä mycket kött heller (43%).

Mina katter äter inte mycket torrfoder alls (vilket är bra) men det torrfoder dom får är Applaws Kyckling som ska innehålla 80% kött.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Liel70
1

#1 Nu frågade jag inte om någon inte skulle köpa fodret. Har provat Applaws innan och mina katter vill inte ha det. Kanske för det innehåller tranbär, sjögräs, potatis, sötpotatis, citrusextrakt, rosmarinextrakt och betmassa som är en biprodukt från sockerindustrin. 😏 Jag har tre katter och försöker hitta ett foder som alla gillar och kan äta. Och blötfoder är inte att tänka på. Vill de inte ha. Men provpåsen med Eukanuba verkar funka än så länge men ville ha lite återkoppling från någon som provad det. Inte en diskution på vad som är bra eller inte. Frågar du hundra personer vilket foder som är bäst får man säkert hundraen olika svar. 😉

kattöga
0

#2 Helt rätt! Skulle inte ha skrivet nåt.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Bill&Bull
1

Jag kör med eukanuba fast för långhårig katter (hairball ) så just top condition har jag inte provat men men :) Funkar utmärkt iallafall och dom mår jättebra av det fodret både i päls och mage!

||My Love For Animals Is Immortal||

moonbejb
0

93% rent kött innehåller Eukanuba top condition. Min katt äter det. Jag tror att det är det bästa för katten. Applaws tex innehåller en massa sötpotatis eller äpplen och sånt som inte heller är bra för katten. Enligt testfakta så var Eukanuba bäst i test därför köper jag det. Fast har man gett katten torrfoder från vanliga mataffären så ska man ju gå över sakteligen så att katten inte får diarré. Testet gjordes f.ö. på Eukanuba chicken & liver som min katt ätit länge innan jag köpte en stor säck top condition som innehåller kyckling och kalkonkött.