Hur hade ni gjort?
Min kompis har kommit till ett problem och jag kan inte ge henne några stora visdomsord gällande det - så jag skulle vilja veta lite åsikter om hur andra hade gjort.
Min kompis har en honkatt som är 16 år, 100% innekatt.
Katten har svårt för främmande människor och klarar inte av andra djur öht, hon har haft akut livmoderinflammation och är därför steriliserad. Katten har diabetes men håller sig frisk med insulininjektioner och är pigg, men man märker att åldern börjat göra henne lite stel.
Nu har min kompis situation förändrats på ett sådant sätt att katten måste bort och hon står i valet och kvalet om det ska bli omplacering eller låta kattan somna in. Läget är just nu inte akut, men behöver ske innan Juni.
Hon har frågat ett par katthem om hjälp och de har sagt att de inte vill/kan hjälpa utan de tycker katten borde somna in istället.
Eftersom katten har sin diabetes, sina rädslor för omvärlden bortsett från min kompis och sin ålder. Vad hade ni tyckt varit mest lämpligt?
Påhopp och andra onödiga kommentarer om vad som är rätt och fel undanbedes - ta sådana diskussioner i en annan tråd tack.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!