Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3913 ggr
Fridaaaa
0

"Driver" med mig känns det som

Känns som vi testat allt nu! Fia klöser ändå på soffan hur vi än gör. Har till och med ett överkast på men då klöser hon på baksidan eller sidostyckerna  :/ Och svårt att täcka en soffa 100% om man inte klär om den såklart :/
I detta fallet känns det som att uttrycker "det går inte att lära en gammal hund sitta" stämmer  bra på vår envisa gammaldam. Försökt i 4 år, men just soffan vägrar hon sluta med 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Vad gör du när hon klöser på soffan?

Stolt ägare till tre La permer

Gronstedt
0

Provat Feliway-sprej?

Fridaaaa
0

#2 Har feliwayadapter i uttaget i just det rummet

#1 Räcker med att jag går in i rummet och hon märker det så slutar hon och sticker iväg, så hinner inte göra något för det mesta, annars sjasar vi ut henne från rummet. Men kan inte hindra henne från att vara i rummet heller senare.

miracle
0

Testa med att stryka på Tigerbalsam där du inte vill ha klösmärken. Våra katter backar flera meter vid doften av Tigerbalsam. Håller ett tag, sedan får man stryka på mera.

Fridaaaa
0

#4 Skulle inte gå att stryka in en hel soffa med det :/ Och klösträdet står i samma rum, är väl risk att de andra två inte går nära den då? (hon vägrar använda)

Fridaaaa
1

Testat tejp på de ställen hon klöst men då klöser hon på andra ställen på soffan istället.
Ättika har jag testat men jag fixar inte doften av det hela tiden.
Testat fy-spray 

Bland annat

Gronstedt
0

#3: En adapter påverkar inte lusten att klösa på en viss möbel, men de undviker att klösa där man har sprejat.

Fridaaaa
0

#7 Den är precis bredvid soffan.  Blir det inte alldeles för mycket med spray och adapter?

kattöga
3

Det enda är väl att kla soffan på "kattvänliga klösställen" med sisalmattor….. Hanen här har börjat klösa på soffan också nu på vintern, klösbräda finns och duger ibland,  Så jag har seriöst börjat tänka på att klä den delen av soffan med sisalmatta. Bara jag kan komma på ett snyggt sätt att göra det på………..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
0

#9 Hade fått klä in hela soffan i så fall :/

Gronstedt
0

#8: Ingen aning. Vet bara att kissen här klöser på alla fåtöljerna om jag inte sprejar dem regelbundet. Så jag sprejar ett par tag på 2 av 3 fåtöljer kanske varannan vecka. Den tredje fåtöljen har jag givit upp och låter kissen hållas på.

Fridaaaa
0

#11 Får kolla det, för bara spray hjälper inte till det jag har adapten för.

[Isadolls]
0

kanske kan strö lite kattmynta på klösträdet, brukar bli galna av doften….lockar dit katten kanske…

Fridaaaa
0

#13 Redan testat med både det och kattmyntaspray, hon struntar fullkomligen i klösgrejerna ändå 😕 testat att ta dit henne med, "hjälpt" henne att klösa men icke 😕

thorntagg
0

Rackarns katt! Man undrar många gånger vad som rör sej i huvudena på dom små liven! Kattögas sisalmattefunderingar är jag nyfiken på!

Belimas
1

En tanke som säkert är urbota men skadar inte att lufta den ändå. Har hon någonsin klöst på något klösträd eller har hon alltid föredragit soffan framför träd ? Om ja så kanske det helt enkelt är så att hon tycker att trädet är för "stickigt" att klösa på ?

Stolparna på de träd jag har haft iaf har alltid varit lite stickiga/sträva och om det är samma på ditt så kanske det är det som "avskräcker" om hon kanske är lite extra känslig om tassarna. Har ni testat någon form av klösbräda/matta/möbel med lite mjukare klösmaterial så att säga ? lite i stil med en vanlig dörrmatta i material (om det nu finns något sådant) ?

Om det inte finns något sådant så kan man kanske klä in en stolpe själv på något vänster med exempelvis en lagom stor dörrmatta i lite grövre material och placera bredvid soffan.

Det är lite i det här materialet jag tänker på (för att vara extra tydlig): http://www.mattconcept.se/image/438/poloduoint_2591.jpg

IceJossan
0

Det enda som funkade hos mig var att byta till skinnsoffa. Ingen av de klöstokiga damerna har klöst på skinnsoffan.

Fridaaaa
0

#16 Så länge hon har varit hos oss i 4 år har hon totalvägrat klösträd och är som sagt uppväxt i 12 år i förra hemmet utan utan. Tyvärr.

Hon klöser aldrig på mattor/dörrmattor och har en sån med wellpapper som ligger på golvet och den bryr hon sig inte om.

#17 Vi har skinnsoffa och är det vi haft hela tiden 🙂

BIEE
0

Pröva att sy ett soffodral, där hon klöser, av vaxduk. Lätt att ta bort när det inte används. Behöver kanske inte täcka hela soffan utan bara bakstycke och armstöd. 

Pröva att ställa dit ett kortare klösträd, ca 1 meter högt och klä in det med heltäckningsmatta,  om det är så att hon vill ha annat under tassarna.  Det är viktigt att man placerar klösbrädan nära den plats som katten själv har valt som sin klös/markeringsplats. Det kan vara så att hon tycker det stora trädet står fel, eller så klöser hon  av revirskäl och behöver ett eget träd. Det finns också så kallade tunnor, upprättstående med hål i som dom också kan gömma sig i. 

Många gånger är det så att våra kissar tycker att vi ställer klösmöbeln fel. Eller så är det  revirklös, man brukar säga att man ska ha 1 mer toalåda än antal katter och detsamma gäller klösmöjligheter. 

Wellpapp är också ett material som brukar attrahera katter, men det är inte speciellt hållbart och det smular rejält. Men tillfälligt kanske.  En rejäl kartong kanske eller gör en tavla/ram med wellpapp i och sätt upp den lågt på väggen nära soffan. Bry dej inte om att det kanske ser lite underligt ut. 🙂

Klipper du klorna regelbundet på kissarna, det brukar minska klösandet.

Jag tror trots allt att det har med reviret att göra. Att klösa är ett viktigt beteende för att upprätthålla sitt revir. Revirmarkering utlöses nästan alltid av att katten känner sig osäker på något vis. Det kan vara stressigt att hålla ett revir för en katt och det i sin tur kan trigga klösmarkeringar. Katten kan stressas av både en låg stresströskel och av att vara dominant. Det kan mycket väl vara katter i samma hushåll om triggar igång detta. Det har egentligen inte att göra med hur väl dom kommer överens.

Lycka till och hoppas det löser sig. ❤️

BIEE
0

Glömde skriva att samtidigt som du fixar fler klösmöjligheter så pröva att spreja citron-saft/doft där du vill ha ifred. De flesta katter gillar inte citrusdoften och det luktar ju betydligt bättre för oss 2-beningar än ättika.  🙂

Fridaaaa
0

#19 Hon klöser på andra ställen på soffan om jag bara döljer bakstycke och stöden. Hon är ganska smart och finurlig :/

Finns som sagt ett litet och ett stort och hon struntar i båda tyvärr 😕 Haft tre olika varianter nu har vi två. Klösträdet vi har nu är det ett hus i också.  Läs #18 kring wellpapper 🙂

Hon är utekatt så kan inte klippa klorna på henne samt att det hade varit en stor kamp varje gång.  

Vi kan inte ha klösmöblen i något annat rum, bor inte speciellt stort, så kan dessvärre inte flytta den 😕 

Hon bryr sig inte om citron. Har det till annat när jag t.ex torkat skåp, såpa med citrondoft men hon bryr sig inte om det. 

Så testat allt känns det som 😕

[Thiah]
3

Kan ju vara så att hon är såpass gammal och vanan såpass inrotad att ni helt enkelt får stå ut eller täcka in hela soffan. Kanske köpa någon billig begagnad soffa så länge?

Fridaaaa
0

#22 Accepterar inte sånt beteende så jag kommer fortsätta att envisas. Accepterar inte katter som förstör inredningen.

Fick en begagnad soffa för runt 1 år sedan av mina föräldrar. I jättefint skick och vill inte att hon ska förstöra den, redan småmärken av henne på den.
Hon har lärt om på mycket annat så konstigt om hon inte skulle kunna lära om på detta :/

[HundochKatt]
0

Förr sa man att man skulle strö vitpeppar där katten inte får vara. Det skulle hålla dem borta. Men jag har aldrig testat det själv, men kom på det nu att det kanske kan vara något att testa (men hur man ska lösa det på sidorna vet jag inte.

Fridaaaa
0

#24 Är inte risken att katterna inte vill vara i samma rum som det? För klösmöblerna står nära soffan? (går inte att ha dem mycket längre ifrån varandra)? Var bara en tanke eller att hundarna rör det?
Får inhandla det i så fall

[Thiah]
0

#25 mina katter rör sig i närheten men inte på vitpeppar.(har det i/på blommorna) mem det håller bara i sig någon dag…

Fridaaaa
0

#26 OK attans kan ju inte strö varje dag direkt 😕

[Thiah]
0

#27 nä så kände jag också. Jag strör ibland när ena katten är som värst.

Fridaaaa
0

#28 Fia har i perioder, ibland kan det gå en vecka innan vi hör/märker att hon gör det, ibland blir det flera dagar i rad 😕 Hopplöst 😕

[HundochKatt]
1

#25 Ja, jag vet inte hur man gör då jag aldrig testat det själv som nämnt. Verkar i alla fall vara svårt att komma tillrätta med problemet…  Går det kanske att gno in soffan med lite citronsaft? Citrusfrukter brukar ju inte katter gilla?

Fridaaaa
0

#30 Som jag skrivit i tråden så bryr hon sig inte om det sen. Har citronsåpa när jag skurar golv t.ex och det bryr hon sig inte om. Testat att spraya citron men brydde hon sig inte om efter en stund

[HundochKatt]
1

#31 Hmmm… besvärlig kisse! ;)

Fridaaaa
0

#32 Extremt envis! xD

catcult
5

Jag hade gett upp i ditt läge. Du har försökt tillräckligt länge och redan provat en uppsjö av metoder utan resultat, det finns ingen anledning att lägga någon sorts prestige i det hela och fortsätta "bråka" mer.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Fridaaaa
0

#34 Handlar inte om "prestige" eller liknade, utana tt det helt enkelt inte är OK att förstöra möbler och tänker inte få min snygga soffa förstörd pga henne. Och inte hon som bossar i huset även fast hon tror det ibland. Detta var inget beteende vi visste när vi fick hem henne heller.

[HundochKatt]
0

Vattenspruta?

Fridaaaa
0

#36 Hon sticker när vi kommer. Så skulle inte hinna.

catcult
11

#35 Du vill helt enkelt inte att hon "vinner" eftersom det inte ska vara så? Det låter i mina ögon som det ligger en hel del prestige där. Men vad vet jag. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[HundochKatt]
0

Om du har lååång stråle? Jag har en som sprutar några meter faktiskt.

Fridaaaa
1

#38 Läs om vad jag skrivit för du har uppenbarligen misstolkat/missuppfattat allting eftersom det är extremt felaktigt.

#39 Är hon vid sidan av soffan skulle  det fungera men inte om hon är bakom, då hinner hon försvinna innan man kommer åt.

[HundochKatt]
0

#40 Bättre än ingenting.

Fridaaaa
0

#41 Ja det är det helt klart, om man hinner/kan spraya henne/mot henne

sagan
2

Har ni tvättat soffan där hon klöser nån gång med såpa och (ättika) citron så att det hon markerat försvinner innan ni provat att ha över filt, tejpa eller annat? Annars så är det oftast lönlöst då revir markeringen ligger kvar och de vill ju bättra på vart eftersom.  Katter har doftkörtlar i trampdynorna som de gärna lämnar där de kommer åt. Samma lika som med kindstrykningar.  Har ni provat att sprya feliway på ställen där hon kloat?

Om ni gjort allt och inget fungerar är det nog inte så mycket mer ni kan göra. 😐

Spraya vatten hjälper ju bara om hon tror att det är soffan som sprayar. Och det är ju svårt att få till det så.

Fridaaaa
0

#43 Tvättat soffan har vi aldrig gjort, bara sprayat på för att hon ska låta bli. 
Jo vet att de har doftkötlar i trampdynorna 🙂

[Emma--]
4

Vet ju sen innan att ni haft det här problemet men minns inte riktigt exakt vad ni testat. Hade ni testat ha klösbrädor och sånt precis vid soffan? 

En av mina katter envisades ju med att klösa på en möbel i hallen varje gång vi kom hem. Vi testade ha en mindre klösbräda bredvid och testade flytta klösträdet osv. Men först när vi fick hem kattens no 1 och placerade det ca 1 meter från hallen så slutade hon. Tror hon helt enkelt behövde kunna sträcka ut sig ordentligt vilket inte det andra klösträdet gav utrymme för.  Så med nya klösträdet så kan hon verkligen sträcka ut sig ordentligt och jag har inte sett henne röra möbeln i hallen alls sen dess. 

Sen en annan sak att fundera på. Kan det vara något slags sätt för henne att söka uppmärksamhet på? T.ex om man ska lära en katt att inte väcka en på natten så får man ju inte reagera när dom gör det. Tillslut ger dom upp. Vaknar man upp och reagerar så har katten lyckats även om man egentligen reagerar negativt. 😛

Fridaaaa
0

#45 Ja det står bredvid soffan nu. En liten på platta och ett större, en på var sida. Men hon vägrar dem oavsett vart de står 😕 Min hankatt som är större än henne kan sträcka ut sig på det stora klösträdet utan problem så det kan hon med (om hon hade velat) 🙂

Har testat att ignorera på förra soffan men hjälpte inte, den blev totalförstörd pga henne 😕

indra-bus
9

Har man djur så får man räkna med att de blir saker föstörda. Enligt mig.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Fridaaaa
1

#47 Tills de lärt sig ja. Men inte efter det. Så håller inte med 100% på det.
(Djur är inget nytt för mig, haft djur sedan jag föddes och aldrig haft detta problemet med en katt). Och vill inte ha onödiga kommentarer, utan det som har med tråden att göra dvs tips. (de som inte redan getts nu då)

kattöga
2

Funderade på om det kan hjälpa att klä soffan/klösställena med aluminiumfolie ett tag. Jag gissar att det inte känns lika bra att klösa på aluminiumfolie……. Och det kan man ju klä med häftklammer bara och fylla på när och om aluminiumfolien blir sönderklöst. Lätt att ta bort sen också.

Kan kanske va värt att prova iaf. Det är bara ett hörn vid armstödet som vår hankatt klöser på……..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

sagan
1

#44 Hoppas att det kan fungera om ni tvättar av innan ni sätter för i så fall. Många tänker inte på att tvätta av innan de försker med olika åtgärder. Och det är många gånger verkningslöst om markeringarna sitter kvar. Lycka till!

kattöga
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Nåt sånt här kanske…….. 😉

Är man händig (vilket jag inte är) så skulle man kunna klä en soffa med sisalmatta och kantband och faktiskt få det ganska snyggt. Tycker jag…….

Fast det beror ju på vilken slags soffa man har. (Soffan på bilden är bara en illustration och så ser inte min soffa ut………)

Meeow! 

Fridaaaa
1

#51 Haha ja det hade nog varit en drömsoffa för många katter 😉

kattöga
0

#50 Ja, jag gick lös med ättika på soffan igår kväll…… men har inte "klätt om soffan" än. Och hankatten gick dit för att lägga till lite nya trampdynemarkeringar tidigt i morse…… 😕

Meeow! 

Fridaaaa
0

#53 Trist :/

kattöga
1

Ja, trist. Men jag hoppas han slutar med det snart. Får börja med att prova aluminiumfolie-tanken först. Sisalmattan får komma i sista hand……. :)

Meeow! 

Katthemsmatten
1

Det låter som om soffan är utsatt för någon form av revirstrid. Hos mig har det hjälpt med Feliway Spray. Gäller bara att komma ihåg att spray regelbundet. Minsta tecken på att den som vill kloa på soffan gör sig redo, så fram med flaskan. Självfallet efter att först ha lockat undan katten. Alkoholen i sprayen kan få katter att snedtända, så var noga med vädringen efter användning.

Den fåtölj som tidigare blivit utsatt för exakt den hårdhänta behandling du beskriver flyttade jag till en annan plats i rummet och då blev den plötsligt helt ointressant att kloa på. Kan du möblera om, så testa det. (Inser att det beror på hur rummet ser ut om det ska vara ett alternativ.)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Fridaaaa
0

#56 Hon avger inga tecken att hon tänker göra det, inte så att vi ser i alla fall men det går alltså att kombinera sprayet med adaptern i samma rum så nära inpå varandra? 

Kan inte möblera om så mycket mer än på de sätt vi testat i rummet då det är två ingångar och en karmin i rummet samt två fönster så blir svårt att möblera på så många sätt 😕 Är bara dem två väggarna jag kan ha soffan mot, får inte plats mot någon annan vägg 😕

kattöga
1

#57 Kanske kan du ha soffan "mitt i rummet" under en övergångsperiod? Det är ju inte alltid dom behöver stå med ryggen mot väggarna….

Meeow! 

Fridaaaa
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Såhär ser vardagsrummet ut (håller på att göra en storrensning & städning därav mindre kaos. Rummet är inte speciellt stort

Fridaaaa
0

#58 Se #59 🙂 Svårt att ha den mitt i rummet :/

kattöga
2

Näe det är trångt här också, och en stor hörnsoffa som är omöjlig att flytta nån annanstans……

Om det går, så kanske det räcker med att flytta soffan så att den står rakt ut från fönstret, för att katten ska tappa klösvanan…..? Ungefär som bilden här (jag har nog inte uppfattat rummet helt rätt från bilderna och proportionerna är nog hejfaderullan…….. men principen syns nog….. :)

Meeow! 

Fridaaaa
0

#61 Förstår inte bilden riktigt 😛 (inte du som ritar kasst jag som är trög hehe)
Men flyttar jag ut soffan, så kommer det bli problem att ta sig fram i rummet, för då kommer soffbordet väldigt nära akvariumet och det, och då blir det krux att städa det också :/ Så kommer inte riktigt på hur vi skulle kunna ha det från väggen men ändå kunna gå bra förbi.

kattöga
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#62 Hmmm….. nä, blir de för trångt så funkar det juinte…. 
Jag tänker att en ommöblering kan, förhoppningsvis, få kattens "ur rytm" så att hon "glömmer bort" ovanan…..

På diagonalen då, är det möjligt?  :)

Meeow! 

kattöga
0

Sorry! Va stora bilderna blev! Det var inte meningen…….. 😞

Meeow! 

kattöga
0

Annars är det enda väl att slänga ut soffan! 😉

Meeow! 

Fridaaaa
0

#63 Hmm kan alltid testa men risken är att inte klösträdet får plats bakom men kan testa imorgon och se hur det blir 🙂

Fridaaaa
0

#65 soffa behöver vi ha 😉

catcult
0

En bänk kanske vore något? Går ju att pimpa den med några dynor och kuddar så att det blir bekvämare.

Cahira
0

Klöser hon vertikalt eller horisontalt?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
0

#69 Både och. 

#68 Bänk?

catcult
0

Fridaaaa
0

#71 Står i tråden ang soffan. Vi kommer inte byta ut den. Och sån soffa tycker jag varken är skön  eller snygg heller 😛

catcult
0

#72 Det var bara ett förslag! Finns ju skönare modeller i fejkrotting också som egentligen är till för utomhusbruk.

Cahira
0

Dom flesta av våra katter föredrar att klösa horisontalt än vertikalt så kanske det går att fixa något sånt? Typ en hylla med fastlimmad matta på.

Fridaaaa
0

#73 Jo jag vet att det var ett förslag men som sagt kommer vi inte byta ut soffan, dels för att jag fick den för 1 år sedan, inte råd med en ny plus att vanlig soffa är mycket skönare & snyggare (i mitt tycke) 😉

#74 Hon har möjlighet till att klösa på båda hållet men hjälps inte 😕

Cahira
0

#75 Hur ser platta utan ut där hon kan klösa?

Fridaaaa
0

#76 Är en platta med wellpapper (hittar ingen bild tyvärr) och har innan haft liknande denna: http://www.swecat.com/cache/4e/600x600-images_big_3000_3294big.jpg

Plus då ett högt klösträd och en pelare på platta

Cahira
0

Kan du lägga den i soffan? Bara så hennes doft hamnar bättre i den och sedan flytta tillbaka den där den är nu? Kanske hon vill ha den upphöjd?

Eller ge henne ett hörn i soffan där den mattan kan ligga, kompromiss liksom.

Marr
1

Aluminiumfolie som Kattöga beskriver, är kanske inte en så dum idé.☝️

Så gjorde jag med mina katter när skinnsoffan var go att klösa på. Dom slutade med det då, fast nu är det mattorna som får stryk…

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Fridaaaa
0

#78 Hon använder inte dem alls och mattan är slängd då Findus använde den väl :(

Fridaaaa
0

#63 Testat att möblera om men blev inte bra alls 😕

kattöga
0

#81 nä, vad tråkigt! Jag hade hoppats att ommöbleringen skulle "rucka på" vanorna….. Prova aluminiumfolievarianten, man vet aldrig. Jag har inte hunnit göra det ännu, men kommer att prova det iaf. Det är bara att hålla tummarna. Jag har både Feliway (pump) och Zylkene, men  om inte aluminiumfolie funkar, så får jag testa att köpa en Feliway spray också. (Även om jag tvivlar på att det räcker) Det är bara att prova sej fram. Jag hoppas du hittar nåt som funkar mot din soffkloare!

Meeow! 

Fridaaaa
0

#82 Fick inte till möbleringen på ett bra sätt, testade olika men blev inte riktigt bra :/ Får inhandla aluminiumfolie i veckan, hoppas hon inte klöser på andra ställen istället på soffan som hon gjorde när jag testade tejp :/

[Isadolls]
0

Har du litet eller stort klösträd? kan vara att katten inte har tillräckligt att klösa på. ett kattklös ifrån golv till tak brukar många katter gilla. mina hoppar från golv upp tilltaket utan problem….älskar dessa avstånd blir som när dom hoppar i träd ute….bara en tanke…😄

Fridaaaa
0

#84 Info står i tråden, även bild.🙂

micki78
2

Att Klippa klorna regelbundet minskar rivandet avsevärt mycket. Min ena katt rev sönder min gamla skinnsoffa, men sen jag började klippa klorna regelbundet så har hon slutat med att riva på soffan och mina strukturerade tapeter. Och eftersom jag klipper klorna regelbundet så kan hon springa, leka hoppa och skutta i min nya skinnsoffa utan att lämna märken:=) Det är det som gäller eftersom nu inte citron eller apelsin hjälper. Att lägga apelsinskal brukar annars hjälpa, men om inte så rekommenderar jag dig att skaffa soff fodral eller klippa klorna. Vissa går ju med sina katter till vetrinär för att klippa klorna. (dom katter som är jobbiga att klippa själv hemma). Hoppas det löser sig med rivandet!  Mvh och Lycka till!

Fridaaaa
0

#86 Hon är utekatt så klippa klorna är uteslutet. 
Sofföverdrag har jag letat efter men inte hittat något som passat i måtten och jag kan inte sy eget heller 😕 (känner ingen som kan göra det heller tyvärr), har överkast över nu men lossar lätt samt täcker inte hela 😕

Fridaaaa
0

Idag satte hon igång nu på morgonen, inget roligt uppvaknande alls 😕

Marr
0

Jag köpte rullar med aluminiumfolie (för ugn) på ÖB typ och klädde sidor, arm & ryggovankanter med detta. För att få det sitta fast fick jag använda lite dubbelhäftande tejp. Hade det så i ungefär ett par tre veckor…tråkigt men effektivt.

Mina rör inte soffan längre utan tar till mattorna. Oftast för att dom vill något. Ut eller ha matpåfyllning eller om någon har bajjat i lådan. Dom kör med en också & fort ska det gå! Hehehe…😟😃

Fridaaaa
0

Ja jag måste klä in hela baksidan, hela ryggstödet och båda sidostöden i så fall :/

Marr
1

#90 Då blir det ju en del…som att sitta i ett Ufo då.😮😃

Fridaaaa
0

#91 ja xD

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.