Dåliga i magen..
Hej. Hat skrivit här innan ang min katter som varit dåliga i magen. Och fick då tips om att de kunde vara någon tarmparasit. Skickade träckprov till SVA och fick svar igår och allt var negativt! Så skönt, det är som en sten lättat från hjärtat! Men "problemet" kvarstår. De är fortfarande dåliga i magen. Vad kan de vara? Ska jag testa ge dem kokt fisk i några dagar och sen köpa ett foder som är skonsamt för magen och blanda ut med? Just nu får de olika sorters våtmat för de är otroligt kräsna och äter inte samma mat för länge.. Pussis portions påsar är de, de äter hela tiden.
Skönt att det inte var någon tarmparasit. Det kan vara så enkelt som att de inte tål just den maten du ger. Prova att ge skonkost och se om magarna blir bättre. Dock skulle jag undvika att ge kokt fisk. Många gånger har just fisk varit boven. Lamm är enligt mig det bästa då det är en proteinkälla de sällan ätit.
#1 tack! Ja fick är inte så bra de vet jag, men jag fick de tipset av veterinären.. Då ska jag testa lamm :)

Fast för att vara säker på att det inte är TS så bör man ta prov på slemmet kring bajset och det kravs 3 negativ prov för att vara säker på att katten inte har TS,
Stolt ägare till tre La permer
När min katt var dålig i magen under en längre tid rekommenderades jag royal canin intestinal veterinärfoder och det blev bättre på en gång. Vet att innehållet inte är tipp topp men tänkte att det kan vara värt att testa. Min lillstackare hade då haft problem med magen sen en pencillinkur och för snabbt foderbyte i typ 2 månader.

Rå nötfärs rekommenderar min veterinär. Helst tillsammans med preparat med goda magbakterier, t.ex. FortiFlora.